İçimizden birinin,Nuri Demirağ'ın hikayesi...

Boğaz Köprüsü ve Keban Barajı`nın fikir babası, 1950`li yıllarda dünyanın sayılı uçak üreticilerinden biri olan Türk işadamının öyküsü.


Fransız işgalcilerden gördüğü hakaret üzerine devlet görevinden istifa etti.
Özel Sektöre atıldı, ilk Türk sigara kağıdını üretti.
Müdafa-i Hukuk Cemiyeti`ne katıldı.
Kurtuluş savaşından sonra iş hayatında projeler üretmeye devam etti.
1950`li yıllarda ürettiği uçaklar uluslararası havacılık kurallarına göre A sınıfına alınmıştı.
Modern Türkiye`de gördüğümüz pek çok dev eserin fikir babası, örnek bir sanayici idi.

"Doğru ağaca balta vuran çok olur bu ülkede, Vatan sevdasını bilemez'ki köksüzler..."

Boğaz Köprüsü ve Keban Barajı`nın fikir babası, 1950`li yıllarda dünyanın sayılı uçak üreticilerinden biri olan Türk işadamının öyküsü.


Fransız işgalcilerden gördüğü hakaret üzerine devlet görevinden istifa etti.
Özel Sektöre atıldı, ilk Türk sigara kağıdını üretti.
Müdafa-i Hukuk Cemiyeti`ne katıldı.
Kurtuluş savaşından sonra iş hayatında projeler üretmeye devam etti.
1950`li yıllarda ürettiği uçaklar uluslararası havacılık kurallarına göre A sınıfına alınmıştı.
Modern Türkiye`de gördüğümüz pek çok dev eserin fikir babası, örnek bir sanayici idi.

"Doğru ağaca balta vuran çok olur bu ülkede, Vatan sevdasını bilemez'ki köksüzler..."

BU HAFTA EN ÇOK OKUNAN

BİR TALEP...

BU SİTEDE YAYINLANAN YAZILARIN YASAL HAK VE SORUMLULUKLARI YAZARLARA AİTTİR.