Limon Soslu Cheesecake - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

16 Eylül 2012 Pazar

Limon Soslu Cheesecake




Ordan burdan tarif aradım, sonunda hepsini birbirine karıştırdım :)

Malzemeler :
Mutfak Sırları'ndan Ama değiştirilmiş :)

400 gr labne peyniri
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı toz şeker
3 adet yumurta
3 yemek kaşığı un

Taban malzemesi :

2 paket burçak bisküvi
100 gr tereyağı

Sos malzemesi :
*Portakal Ağacı'ndan  Ama değiştirilmiş :)

2 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
6 yemek kaşığı limon suyu
1 yumurta sarısı
Yarım su bardağından biraz az toz şeker
1,5 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı :

Liste uzun diye gözünüz korkmasın :)

Taban malzemesi, bisküvileri ufalayıp erimiş tereyağıyla karıştırıp kelepçeli kalıba dökmek ve elimizle bastırarak heryerine eşit dağılmasını sağlamaktan ibaret.. huh cümle kurdum :)

Sonraa, yumurta ve şekeri kabarana kadar çırpıp diğer malzemeleri ekliyoruz. Çırpmaya devam edip karışım kıvam alınca yuvarlak kelepçeli kalıba döküyoruz, 150 derece fırında 1-1,5 saat kadar pişiriyoruz.

Limonlu sos'a gelincee, tereyağı hariç diğer malzemeleri bir kapta karıştırıp benmari usülü 5 dakika pişiriyoruz ve yağı ekleyip 5 dakika daha karıştırarak pişiriyoruz. Yarım saat soğutup hazır olan cheesacake'mizin üzerine döküyoruz. Cheesecake'i buzdolabında yaklaşık 2 saat bekletip servis ediyoruz. Benim tercihim 6 saatten fazla bir süre ama dayanabilirseniz :) Tadının uzun süre soğuduktan sonra daha lezzetli olduğuna kanaat getirdim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar