Editörden: Özgür Yüzüm Blog - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

2 Mart 2011 Çarşamba

Editörden: Özgür Yüzüm Blog




Hepimiz her gün bir çok düşünceyi özgürleştiriyoruz.
Bunu bazen sözle, bazen de yazarak yapıyoruz.
Ben düşüncelerimi özgürleştirmede kalemi kullanmayı daha çok seviyorum.
Uzağa Giden'i yazıyorum.
1MK'da yazıyorum
Burası benim özgür yüzüm.
Yüzüm gölgelensin istemiyorum!

İnsana ait olan herşey gibi düşünce de yerleşik yaşamı seviyor.
Yazı, düşünceyi ete kemiğe bürüyor.
Böylece, izlediğim dünyada bir renk olarak varlığımın farkına varıyorum.
Fark ediliyorum.

Doğrudur, düşünceyi ifade ediş biçimlerimizin hemen hepsi evcilleşmiş değil.
Bazıları hala vahşi yanlarını koruyor.
Zihnimizdeki hemen herşeyin sözcüğe dönüşmesi için daha zaman olduğunu biliyorum.
Bu zamanı yasaklarla savmak istemiyorum.

Ben sadece özgür yüzümü, Uzağa Giden Kadın'ı yazmak istiyorum.
1MK'da çocuklar için güzel şeyler yapmak istiyorum.
Dostlarımı okumak, onların düşünceleriyle özgürleşmek istiyorum.


*******

Okura Not: Google'ın ücretsiz blog servisi Blogspot'a erişim Diyarbakır 5. Asliye Ceza Mahkemesi'nin 14.01.2011 tarih ve 2011/156 D iş sayılı kararı ile engellendi. Daha önce de Digitürk'ün şikayeti ile engenlenen Blgospot.com sitesine erişimin engellenmesiyle ilgili Superonline twitter hesabından açıklama yaptı. Superonline'ın açıklamalası; "Blogspot.com, Diyarbakır 5. Asliye Ceza Mahkemesi'nin 14.01.2011 tarih ve 2011/156 D iş sayılı kararına istinaden engellenmiştir. Blogspot.com'un kapatılması mevcut tüm servis sağlayıcılarını kapsayan yasal bir zorunluluktur. "

1 yorum:

  1. Olay biraz da Google şirketinin Türkiye'deki mahkeme kararlarını takmamasından kaynaklanıyor. Başka bir ülkede telif hakkı ihlali olduğunda saniyeler içinde içerik yayından kaldırılıyor. Bunun için mahkeme kararı bile gerekmiyor.

    Ancak aynı uygulama Türkiye'de mahkeme kararları olmasına rağmen göz ardı ediliyor.

    Türkiye'de ofis açmalarını isterken Bakan da bunu göz önünde bulunduruyor ve hem vergilendirmeyi hem de kontrolü amaçlıyordu.

    Şimdi bir de şu açıdan bakın. Bu konudan şikayet eden birçok kişi dahi kendi yayınları için telif hakkı uyarılarında bulunup, kendilerinden izin alınmasını isterken. Hatta sağ tıklama yasakları ve bilimum uğraşlara girerken Digiturk şirketinin milyonlarca dolar ödeyerek kazandığı bir telifi korumaya çalışması çokta anormal bir durum değil.

    Burada Google başka bir uyanıklığı daha dikkate değer. Aynı taktiği youtube yasaklandığında da kullanmıştı. Şu an çeviri servisi gibi bazı servislerde çalışmıyor. Bunun sebebi bu servislerin de aynı adreslere yönlendiriliyor olmaları. "Bence" bunu mağduriyeti artırrak baskı oluşturmak için kullanıyorlar ki bu başlı başına kötü niyetin bir göstergesi.

    Teknik açıdan bu yasakları daha mantıklı şekilde uygulamak mümkün. Hatta bu yasak yönteminin işe yaramadığı da ortada. Öyle ki yasaklardan şikayet eden hemen herkes sisteme erişebiliyor. Ancak bu ortada bir suç olduğu ve bu suçun gereği olarak yapılması gerekenleri Google şirketinin yapmadığı da ortada. Yoksa kimse Ahmet günlük tutuyor diye bu siteleri kapatmaya gitmiyor. Elma ile armudu karıştırmayalım lütfen.

    Not: Editörün yazısı olması nedeniyle bu yorumu buraya yazıyorum. Siz diğer tüm bloguma dokunma, özgürlüğümü elimden alma yazılarının altına da iliştirebilirsiniz. Telif hakkı koruması olmadan!..

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar