Alışmıştık, emekli subay ya da komiser amca taklidi yapanların
Atatürk posterli takvim, saat ve ajandaları fahiş fiyatlarla bizlere
itelemesine. Üstü kapalı söylemlerin ardında zihnimizi tırmalayan bir korku
dağları bekliyordu çünkü.
Bir ara Maliye müfettişi oluyorlardı
abiler, ablalar. Yani korkacağınız ne varsa onu kullanıyorlardı size
karşı. Maliye bültenleri dergileri satmaya çalışıyorlardı.
Bu aralar ise yükselen trende uyup, Kuran
mealleri, üniversitede okuyan kızlarımızın çıkardığı (sözde) dini dergileri satmaya çalışıyorlar. Ayrıca (sözde) zihinsel engelli çocuklara yardım eden derneklere
para toplamak da çok moda.
Cep telefonunuz ya da banka hesabınız
"terör örgütü" tarafından kullanılmış geyiklerinden hiç bahsetmiyorum.
Onlar zaten aşırı namussuzca eylemler.
Bu yükselen trende iş dünyası da yabancı
duramazdı. Netice "para kokusu" herkes için cazipti. İşte şu kadar
alışverişe Kıbrıs’a ya da Doğu bloğu ülkelerine gidebildiğiniz turlar ufaktan
"Umre" seyahatlerine dönüverdi önce. Yap alışverişi kap sevabı sistemi
devreye sokuldu ama sonra bu iş pek tutmadı sanırım.
Tekrar eski modele dönüldü. Her zaman geçer akçe olan eğlence ve uçkur, nafile
ibadetin yerini kolayca dolduruverdi.
Ancak iş dünyası eskiden beri kullandığı çözümlerine yerine yenilerini eklemekte
de gecikmedi. Bayi toplantılarını deniz
kenarlarında yapıp, gecelerine dansöz çıkarmak zaten klasikti.
Yaz günlerinde, (işinde çabuk yükselmek isteyen satış temsilcilerinin) hafif
dekolteleriyle müşteriyle birebir samimi diyaloglar kurmaları neredeyse
kaçınılmazdı da; internet ve sosyal medya iyice işin cılkını çıkardı sanki.
Mesela, sizi telefonda arayan satış
temsilciniz neden sesini (en az sevgiliniz kadar) tonlamalı kullanır? Yeni kampanyalardan bahsederken neden sesini
eğip, büker yarı cilveli konuşur?
Yetmedi, neden sizi kurumsal olmayan
facebook arkadaş listesine eklemek için çırpınır durur?Yetmedi, neden cep telefonunuzu almadan bırakmaz.
Yetmedi size verdiği aslında kurumsal olması gereken cep telefonuna bağlı Whatsap profiline neden şuh bir fotoğrafla, aşk sevda sözleri içeren
iletiler kondurur. Neden fiyat listesi gönderdiği maillere değişik “selfie” fotoğraflarını
ekler? Sosyal medyada kurumsal kimlik böyle mi oluşturulur?
Neden bayi temsilcileriniz arada bir
değişir. Bazı firmalarda her yeni temsilcinin size ürün satmak için neden "yarı asılmasına” göz
yummak zorunda kalırsınız.
Durumdan çok mu şikâyetçiyim. Yooo eskiden olsa mal gibi "satışa"
geldiğim olurdu, o yüzden her “öküz” gibi daha sonra kendime kızardım. Ancak artık
kedinin gözü açıldı. Şimdi biraz dinliyor, arkasından kibarca teklifleri geri
çeviriyorum.
Onlar böyle de, banka temsilcileri,
size telefonda bir şeyler satmaya çalışan pazarlama elemanları farklı mı ? Müşteri
veritabanlarını 3. Kişilere pazarlayan telefon operatörlerinin kulaklarını bir
güzel çınlatalım.
Geçenlerde, adımı teyit ettikten sonra aşırı samimi bir moda "size reddedemeyeceğiniz bir teklifimiz var"diyerek satışa geçen bir bayan elemana
"teşekkür"edip lafı uzatmadan geri çevirdim. Telefonun diğer ucundaki
"bağyan" bu işe çok bozulmuş olmalı ki, sinirle:
- "Beyefendi ne teklif edeceğimi
bile, dinlemeden niye telefonu kapatmaya kalkıyorsunuz" diye beni bir güzel
fırçalamaz mı?
Benim de tepem attı. “Bana reddedemeyeceğim nasıl bir teklifte
bulunabilirsiniz hanımefendi?” deyip teli kapattım.
Nasıl anladıysa, anladı artık.
0 Yorumlar