Banner

Türkiye'deki Takipçi Satın Alma Sektörü


Bu aralar sosyal ağlar için takipçi satın alma konularını araştırıyorum ve gördüğüm kadarı ile özellikle Twitter'da takipçi satın alanlar arasında oldukça ünlü kişiler ve büyük markalar da bulunuyor. Tabi ki hiç kimse bu durumun ortaya çıkmasını istemiyor.
Eğer sizde hesabınızı takip eden sahte takipçi oranını merak ediyorsanız buraya tıklayarak kontrol edebilirsiniz.
Yaptığım küçük bir araştırma sonucunda aralarında büyük markaların da bulunduğu hemen hemen her şirketin Twitter hesaplarında aktif olmayan yani sahte takipçiler mevcut. Fakat, her internet kullanıcısı, parasını ödeyerek istediği Twitter kullanıcısına sahte takipçi gönderebiliyor. Bu kullanılarak pek çok kişi ve marka, insanlar tarafından zor durumda bırakılabilir. Üstelik takipçileri kimin gönderdiğini tespit etmekte hemen hemen imkansıza yakın bir ihtimal.
Tabi ki takipçiyi sadece ünlüler ve markalar almıyor. Sıradan kullanıcılar da takipçi satın alıyorlar.
Takipçi satış sektörü ile ilgili Takipçi Market adlı web sitesinin yetkilisi ile görüştüm. Takipçi satın alma konusu ile ilgili bilgi veren site yetkilisi prensipleri gereği takipçi sattıkları kişi ve markaların isimlerini paylaşmadı fakat sektör ile ilgili bilgiler verdi.
Özellikle Twitter, Facebook ve İnstagram takipçilerine ilginin yoğun olduğunu belirten site yetkilisi son dönemde Vine adlı uygulamaya olan ilginin de arttığını söyledi.
Twitter ve Facebook için Türk ve yabancı takipçi seçeneklerinin bulunduğunu belirtti. Markaların daha fazla sayıda takipçi satın aldıklarını belirten site yetkilisi, sıradan sosyal medya kullanıcılarının da az sayıda da olsa takipçi satın alma konusuna oldukça ilgi duyduğunu belirtti.
Yaptığım araştırmalarda dünya çapında tanınmış ünlülerin ve markaların da takipçi satın aldıklarını gördüm ve bu durumun sadece ülkemize özel bir durum olmadığını fark ettim. Özellikle markalar, rakiplerinin takipçi sayıları arttıkça, rekabetin gerisinde kalmamak için takipçi satın alma seçeneğine yöneldiklerini gördüm. Anlaşılan o ki, satıştaki rekabet artık sosyal medyaya taşınmış durumda.
Son 1,5 yıldır devam eden takipçi satın alma akımının ne zaman biteceğini ya da sosyal ağların bu konuya ne zaman ciddi bir çözüm getireceği şimdilik bilinmez. Fakat uzun bir süre daha süreceğe benziyor.

Yorum Gönder

0 Yorumlar