Temizlik nedir, nasıl yapılır? - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

23 Haziran 2013 Pazar

Temizlik nedir, nasıl yapılır?

Başlık şaka gibi olsa da ben gayet ciddiyim :)
Yazıcam olum!



Temizlik dediğin sadece bedenle yapılmaz, ruhunu katacaksın tamam?

Titizlikle karıştırmayalım lütfen, zira o bir hastalık çeşidimiz.
Ben şimdi genel olarak ve yer yer detaylı temizlik örneği vermek istiyorum, yanlışım varsa yahut atladığım birşey lütfen yorum kısmına ekleyiniz, ki bilmeyenler öğrensin. (Ben dahil)

Geniş kapsamlı bir temizlik için nereden başlamalı?

Temizlik dediğimiz şeyin ana maddeleri su, sabun, bezden oluşur. Sabun dediğimiz çeşitli deterjanlar serisidir.

  • Öncelikle evde ne kadar dolap var hepsinin içi düzenlenip temizlenir. İsterseniz bir kovaya deterjanlı su yaparsınız, istemezseniz boşalttığınız dolap rafını ve çevresini cifler (Cif bir marka,  krem temizleyicisinden bahsediyorum. Bilmeyenler için söylüyorum bi dakka.) durular ve kurularsınız. Eğer çıkmayan leke yoksa veya gerek görmüyorsanız ciflemek şart değil. Sonrasında rafa yerleştireceğiniz eşyalarınızı (kıyafet değilse) temiz bir bezle silip yerine yerleştirirsiniz. Kıyafet dolabı temizliyorsanız mutlaka katı bozulmuş veya yerini değiştireceğiniz üç beş parçanız vardır. Temizlerken bu düzeni sağlayın ertelemeyin. Kullanmadığınız eşyaları ayırın, değerlendirin veya ihtiyacı olan birine verin. Böylelikle gereksiz yer kaplayan eşyalardan kurtulun.
  • Dolap temizliği bittikten sonra veya öncesinde halıları kaldırın. Silecekseniz önce iyice süpürüp rulo yapın, yıkamaya gönderecekseniz gönderin kalabalık yapmasınlar ayak altında durmasınlar.
  • Gelelim cam silme işlemine..Bir elinize sünger bir elinize cif alarak başlayabilirsiniz. Çerçeveleri cifliyoruz haydi hoobarey, kolay olduğunu söylemedim devam edin. Özellikle çocuk olan evlerdeki o el lekeleri bir harika dostum! Ciflemeden beyazlamıycak bileğine kuvvet. Sonrasında duru veya deterjanlı bir suyla (Deterjan dedim, her deterjan cif değildir. Genel yüzey temizleyici veya o muhteşem kokusuyla çamaşır suyu ki burda kesin bir markamız var, (çok reklam kokan bir post oluyor farkındayım) Domestos!) camları silin. Tabii bir kez sildiğimizle kalmayacağız. Deterjanlı suyla sildikten sonra harika buluş olan Cam Bezi ile tekrar siliyoruz, bir nevi durulama diyelim. Hemen ardından kurulayarak bu işlemi noktalıyoruz. Evet camlar bitti hadi gözünaydın! Buraya yazdığım, yahut senin okuduğun hızda bitmeyecek bu iş bunu hafızana yerleştir. Yerleştirdin mi? Devam..
  • Gelelim kapılara, amerikan kapı kabusumsun..Burdada yoğun olarak kullanmasakda cif kullanıyoruz efenim. Öncelikle ıslak bir süngerle el lekesi olan, kapının rengi dışındaki her bölgeye o cif ve süngerle müdahelede bulunuyoruz. Sonrasında cif kullanım durumunuza bağlı olarak durulama kısmına geçiyoruz. Eğer durulamada zorlanacaksanız önce duru suyla ve bir bezle girişin, ikinci kez deterjanlı suyla silin. Kalın microfiber bir bez kullanırsanız kurulama gerektirmiyor. Kapıları silerken dikkat edilmesi gerekenlerden biri, kapının kendisi haricinde çerçevesi ve üst kısmı mutlaka silinmeli.
  • Koltukları yıkamayın, silin. Yıkamak ömrünü kısaltıyor, halı yıkama makinelerinin koltuk yıkama aparatları vardır ve genelde koltukları bununla daha iyi temizleyeceğimizi düşünürüz. Fakat su çok fazla olup siz suyu çekene kadar süngere işliyor. Hem uzun süre kurumuyor hemde kullanım ömrünü kısaltıyor. Koltuk ve halı yüzeyi silmek için deterjanlar var, şimdi tam marka&isim veremeyeceğim. Bunlardan temin edilebilir veya yine genel yüzey temizleyiciler kullanılabilir. Kullanacağınız bez yumuşak olmalı, ben halı ve koltuk temizliğini kullanılmamış bir banyo lifiyle yapıyorum. Hem yeterince yumuşak ve kumaş dokumasının aralarına giriyor, hemde kullanımı kolay ve kollarınızı çok yormuyor.
  • Hala enerjin varsa devam. Yoksa biraz ara ver :) Şaka şaka ben bunları öyle yazdığım hızda yapmıyorum. Bunlar kendi enerjin ve vaktin çerçevesinde parçalara ayırarak yapacaksın panikleme. Gerçi hepsini bir günde yapan insandışı varlıklar var biliyorum, onlara hayranım :)
  • Bunları yaparken ortalığı fazla dağıtmamaya özen gösterin yoksa içinden çıkılmaz bir hal alıyor.
  • Ve yazarken bile yoruldum..Postu şu an aldığım bir kararla ikiye bölüyorum, devamı bir sonraki postta. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar