Sosyal Medya ve Şirketler - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

23 Şubat 2013 Cumartesi

Sosyal Medya ve Şirketler



Sosyal Medya ve Şirketler

Gelecek dönemde sosyal medyada neler olacağını tahmin etmek şimdilik zor, fakat şu an için şirketler bu mecrayı iyi bir şekilde değerlendirebilirler. Bu yazımızda sosyal medya doğru  kullanımı ve bazı sosyal ağların şirketler için taşıdığı önemden bahsedeceğiz.
Son yıllarda hem yerel hem de küresel şirketlerin ve internet dünyasında yer etmiş veya edinmeyi hedefleyen internet sitelerinin sosyal medyayı aktif olarak kullanmaya çalıştığını görüyoruz. 2010 yılından bu yana sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ve giderek daha önemli bir hale gelmesi ile birlikte şirketler bünyelerine sosyal medya  uzmanlarını katmak için adeta birbirleri ile yarışıyor.  Şirketlerin sosyal medya uzmanı arayışları her geçen gün artarken, sosyal medya eğitimi veren kurumların sayısı da hızla artıyor.  Şirketler için arama motorları ve sosyal ağlar önemli bir pazarlama aracı haline geldi. Bunun sebebi, şirketlerin internet ve sosyal medyadaki büyümenin farkında olması ve bu pazardan en büyük kazancı elde etmeyi istemeleri.
Şirketlerin sosyal ağlardan maksimum kazancı elde etmelerinin temelinde ise, bu mecrayı etkin ve doğru şekilde kullanmalarıdır. Örneğin yaklaşık 1 milyar üyesi bulunan Facebook, hedef kitlenize ulaşabilmenin en kolay ve maliyetsiz yoludur.  Sosyal ağların gelişime bakılacak olursa, şirketlerinde bu alan olan yatırımlarının artacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.
Şirketlerin Facebook Sayfaları
Facebook şu anda dünyanın en kalabalık üçüncü ülkesi olarak nitelendiriliyor. Facebook’taki bu yoğunluk, Facebook sayfalarını, hedef kitlesini bir araya toplamak isteyen şirketler için oldukça önemli bir araç haline getirdi. Hedef kitlesini bir araya toplayan şirketler, bu potansiyel müşterileri ile yoğun bir iletişim içerisine girebiliyor. Fakat şirketler için önemli olan, Facebook sayfalarını kaç kişinin beğendiği değil, sayfayı beğenen kullanıcıların potansiyel müşteriler olmasıdır. Facebook’un reklam seçeneklerinde, hedef kitleyi kolaylıkla seçmeye yarayan araçlar, şirketlerin bu talebine yanıt veriyor. Şirketler basit şekilde, istedikleri nitelikte kişilere tanıtımlarını yapabiliyorlar.
Facebook sayfaları,  gerçekleştirilecek olan reklam kampanyalarının hazırlanması, sayfaların içeriğinin yönetimi ve istatistiklerin yorumlanması gibi görevleri, bu işin uzmanları yaptığı takdirde, şirketler için eşi olmayan bir iletişim kaynağına dönüşüyor. Aksi takdirde olumsuz sonuçlar alınabiliyor ya da yapılan çalışmaların karşılığı alınamıyor.
Google +’ın Önemi
Google’ın Facebook’a rakip olarak hazırladığı fakat bir türlü beklenen ilgiyi kazanamadığı sosyal ağ projesi Google +, şirketler tarafından da oldukça ihmal edildi. Fakat istatistikler gösteriyor ki, Google+’ın gerek ziyaretçi sayısı gerekse üye sayısı hızla artıyor. Yani önümüzdeki dönemlerde, Google+’da şirketler için önemli bir pazarlama aracı haline dönüşebilir.  Google+ ‘ta oluşturulacak olan şirket sayfalarına Google’ın daha fazla seçenek sunacak olması ve diğer popüler Google hizmetleri ile entegre olacak olması, üye sayısının artmasında önemli bir etken olacaktır. Ayrıca Google+’ın şirketler için hazırlayacağı reklam servisi de hayata geçtiğinde, bu sosyal ağda canlanacaktır. Tüm bunların dışında Google’ın arama hizmetinde, Google+’ta bulunan içerikleri, daha fazla ön plana çıkarıyor olması da, Google +’ı daha önemli hale getiriyor.
Twitter ve Şirketler
Sadece 140 karakterlik metinlerin yazılmasına izin veren Twitter’ın ilk başlarda şirketler tarafından ilgi göreceği pek düşünülmüyordu. Fakat Twitter’ın üye sayısındaki hızlı artış, şirketleri de Twit atmaya zorladı. Şirketler  Twitter üzerinden hem iletişim kurabiliyor, hem de farklı kampanyalara imza atabiliyorlar. Örneğin, şirketlerin oluşturduğu hashtag’leri paylaşan takipçilere ödül vermek oldukça popüler kampanyalar arasında. Böylelikle bu hashtag’i şirketin takipçileri görürken, hem de bu yarışmaya katılmış olan kullanıcıların takipçileri de görmüş oluyor.
Ayrıca 2012 yılı başında, şirketler için self servis reklam modelini hayata geçiren Twitter, şirketlerinde daha kolay takipçi kazanmalarını sağlamış oldu.
Ürün Hikayeleri Pinterest’te
2011 yılında kurulan ancak gerçek patlamasını 2012 yılının başlarında gerçekleştiren fotoğraf paylaşma ve imleme servisi Pinterest, her ne kadar şimdilik az sayıda şirketin dikkatini çekiyor olsa da, şirketlerin ürünlerini tanıtmaları için oldukça önemli bir araç. Zira yapılan araştırmalar, Pinterest’in Facebook ve Twitter’dan daha fazla web trafiği sağladığını ortaya çıkardı.
Bunun dışında, şirketlerin ürün fotoğraflarını, sana katalog mantığı ile Pinterest’e aktardıkları takdirde, hedef kitlenin ürün ile rahatlıkla etkileşime girmesini sağlayabilirler. Bunun yanı sıra, fotoğraftaki ürünün hikayesi de, şirketin hedef kitlesine sunulabilir.
Bu yazı sosyal medya haber blogu olan Sosyaling.com'un izni ile http://www.sosyaling.com/sosyal-medya-sirket/ adresinden alınmıştır. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar