Dün Anadolu Efes kendi basketbolcuları için hazırladığı süprizin videosunu yayınladı. Beraberinde Twitter'a da reklam verdi ve gün boyu konuşulmayı başardı.
Reklam ilk bakışta güzel, bununla beraber reklamın Heikenen firmasının 2009 Şampiyonlar ligi maçında yapmış olduğu viralin taklidi/uyarlaması (siz nasıl tabir ederseniz) olduğu dijital reklam alanında çalışanların hemen dikkatini çekti.
Amaç konuşulmaksa video başarılı oldu ve sosyal medya gündemine bir şekilde oturdu. Ama bir reklam çalışmasının daha odaklı bir hedefi olmalı. Ben reklamda bunu da göremedim.
İki reklam arasındaki en önemli farksa şuydu: Heikenen müşterilerine bir kullanıcı deneyimi sunarken, Efes Pilsen bu sürprizi kendi oyuncularına yaptı.
Heikenen'in reklamı 2009'dan beri dijital reklamcılar tarafından anlatılır ve sürekli örnek gösterilir. Zaten taklit/uyarlama olduğu bundan dolayı hemen ortaya çıktı. Peki ya Anadolu Efes'in reklamı örnek gösterilecek mi? Gösterilecekse nasıl bir örnek olacak? Bunlarda önemli sorular...
Sonuç olarak şimdi için başarılı bir uyarlama/taklit oldu ve konuşuldu. Dünün kahramanı Efes oldu. Benzerlerini sıkça göreceğiz artık. Çünkü artık insanlar sıradan ürün tanıtan reklamlardan sıkılmış durumda ve artık markalar daha çok dikkat çekmek konuşulmak için içerik pazarlama yapmak zorundalar.
İzlemeyenler için Anadolu Efes Viral Reklamı ve Heikenen reklamı aşağıda. Bir de Carlsberg'in reklamı var, onu da koydum.
- Genel
- Edebiyat
- __Şiirler
- __Öykü
- __Kitap
- __Mizah
- __Bilim Kurgu
- Makaleler
- __Günlük
- __Denemeler
- __Gazete
- __Köşe Yazıları
- Kültür Sanat
- __Sinema
- __Tiyatro
- Özel Günler
- __23 Nisan
- __Kadınlar günü
- __Anneler günü
- __Babalar günü
- __Sevgililer günü
- __Öğretmenler günü
- Kampanya vs.
- __Anket
- _Röportaj
- _Günün konusu
- _Günün sorusu
- Seyahat
- _Gezi
- _Tatil
- _Fotoğraf
- Spor
- _Yarışma
- Sağlık
- _Yemek
0 Yorumlar