* YAZARLARIMIZDAN SİZİN İÇİN SEÇTİĞİMİZ BLOG YAZILARI *

ÖZ BAKIM VE MATEMATİK KAPIŞMASI

Karneler alındı bugün..

Sırayla yazıyor dersler kısmında Matematik, Fen, Türkçe vb. Daha sonra davranışlar kısmı var..

Okul Kültürüne Uyum
Öz Bakım
Kendini Tanıma
İletişim ve Sosyal etkileşim
Ortak değerlere uyma
Çözüm odaklı olma
Sosyal faaliyetlere katılım
Takım çalışması ve sorumluluk
Verimli çalışma
Çevreye duyarlılık

Karneyi ilk eline aldığınızda hangi tarafa bakarsınız? Genelde hep önce derslerden başlanır , sonra davranış notlarına geçilir. Derslerde zayıf varsa hemen önlemler alınır, davranış notlarında bir bozukluk varsa ( ki genelde olmaz-çünkü birçok öğretmen de dikkate almaz bu kısmı çocukta büyük bir problem yoksa) es geçilir ya da kısa bir konuşma yapılır çocukla üzerinde durulmaz.

Matematiği zayıf olan bir çocuk için hoca tutulduğunu çok gördüm de mesela iletişim ve sosyal etkileşim puanı düşük olan bir öğrenci için pedagod, rehberlik vb. uzmanların seferber edildiğine pek rastlamadım açıkçası. Ya da çevreye duyarlılık notu kötü olan bir öğrencinin çevresel faaliyetlere katılması için çaba sarfedildiğini.

Ben sağ taraftaki notları en az sol taraftakiler kadar dikkate alanlardanım hatta matematik vb. derslerden daha fazla önemsiyorum diyebilirim davranış notlarını. Çok şükür ki bu konuda gerçek notlar veren bir öğretmene sahibiz. Ve çocuğumuzun kişisel gelişimini yakından takip edebiliyoruz.

Sosyal Bilgiler, Fen, Türkçe, Matematik..Çok önemli.. Hele sınavdan sınava yarış atı olan çocuklarımız için. Fakat kişiliklerinin ve alışkanlıklarının oturmaya başladığı ilköğretim döneminde Davranış Notları da hayati önem taşımıyor mu sizce? Üzerinde daha fazla titizlikle durulması , ve gerekilen önemin verilmesi gerekmiyor mu?

Ruh sağlığı daha iyi olan nesillere...

NOT : Bir de merak ediyorum.. Bizim karnemiz nasıl acaba? Nasıl ebeveynleriz? Bizlere de birer karne veren kurum olsa keşke....

Reklamlar

Bizi de Okusana ;) × +