DEĞİŞİM - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

31 Aralık 2011 Cumartesi

DEĞİŞİM

DEĞİŞİM, öncelikle değişim nedir diye düşünmeye başladım. Değişimin farklı anlamları olabilir mi diye ufak bir araştırma yaptım. Değişim ile ilgili karşıma çıkan ilk tanım; "bir zaman dilimi içindeki değişikliklerin tümü" oldu. Zaman içerisindeki değişikler nelerdir diye sordum kendime, bir taraftan da düşündüklerimi kaleme almaya çalıştım. Zamanın içindeki değişiklikler, yılların geçmesi, yaptığımız işlerin değişmesi, tanıdığımız insanların değişmesi, beğeni anlayışlarımızın değişmesi, etrafımızdaki her şey ya hızla ya da fark edemediğimiz kadar yavaşça değişmesi, acaba biz bu değişikliklere ayak uydurabiliyor muyuz? Zaman kendisi başlı başına değişimken, biz bu değişen zamana ne kadar uyum sağlayabiliyoruz. Saniyeler dakikaları, dakikalar saatleri kovalarken biz neleri kovalıyoruz ya da neleri yakalamak için koşuşturuyoruz diye uzun uzun düşündüm. İşin içinden başarı ile çıktığım söylenemez. Çoğumuz, şimdiden bu koşuşturmadan çoktan yorgun düşmüş durumda. Üstelik zaman geçtikçe, koşmaktan kovalamaktan, yakalayamamaktan korkmaya başlamadık mı?
Değişmek, benim için hep güzele, iyiye, olumluya doğru yapılan bir yolculuk olmuştur. Hep aynı kalmaktan, ilerleyip, değişememekten ya da değiştirememekten korktum. Kendime olan tutumum, insanlara olan tutumum, işime olan tutumum, eşime ve aileme olan tutumum zaman zaman değişikliler gösterse de, benim için değişikliğe çok açık olmayan konular. Gelişmesi, yoğunlaşmasına gönlüm razı iken, değişim kaçınılmazken bazı konularda tutucu olduğumu, değişime açık olmadığımı görüyorum.
Demek ki değişim benim için her zaman açıklıkla kabul ettiğim bir kavram değil.
Sonra içine her şeyi not aldığım defterimi açtım ve başladım kişisel değişimim için yapabileceklerimin bir listesini yapmaya. Neler yok ki içinde, burada uzunuzun anlatmayacağım. Daha listenin başında sihirli bir değnek omzuma değmiş hissine kapıldım. Sanki elimdeki kalem sihirliydi, yazdıkça gerçekleşebilme ihtimalini  gördüm. İçime sular serpildi, rahatladım, gerginliklerim azaldı, daha onları hayata geçirmek için hiç bir adım atmamışken. Sihirli kalem sizinde elinizde, hadi üşenmeyin alın onu elinize, başlayan değişmek istediğiniz şeyleri, en azından üzerinde düşünmedim demezsiniz.
2012 benim, sizin, hepimizin değişim yılımız olsun.Biz isteyelim öyle olsun.

27.ARALIK.2011
Yazan: Halenin Haresi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar