Banner

türkiye de ramazan,somali de ramazan

ramazanın birinci günü.7.5 yaşındaki ikizlerim oruç tutacaklarını söylediklerinde ciddiye almamıştım.anneleri "siz tutamazsınız"dedi.ben de acıktıkları ya da susadıkları zamana kadar tutsunlar,bir şey olmaz dedim.o gün oğlumun arkadaşı gelmiş,koşturmuşlar,susamış ve saat 4 gibi su ile orucunu açmış :) .kızım ile gün içinde telefonla görüştüm,o hala devam ediyordu ve çok eğleniyordu oruç tutarken.son telefon görüşmemizde bir yığın sipariş verdi "baba şunu al,baba bunu da al,baba şunu sakın unutma" halbuki,yemeği pek sevmez,ancak açlık nelere kadir.bir baba olarak,kızımın tuttuğu bu orucu mükafatlandırmak adına her istediğini aldım neredeyse.hep birlikte iftar yaptık.ve balkona geçtim,çayım ile sigara içerken,aklıma somali geldi.utandım.yediğimiz önümüzde,yemediğimiz hala ortadaydı.somalililer ??? komşusu açken,kendisi tok olan pozisyonundaydım işte.pabucun yardım çağrısı ile mesaj ile gönderdiğim 5 tl.lik mesaj komşumu doyurmaya yetermiydi? hayır! tabii ki yetmezdi.utandım,tek tesellim (belki de nefsime kılıf) şu an tüm türkiye nin somali için yardıma koşmak için seferber olması.Allah,yardımcıları olsun.gücü yeten yardımı esirgemesin.yediğinizi,içtiğinizi düşünün,bir öğününüzü gönderin ne olur ki? bir sigara parasını gönderin ne olur ki?

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. akşama kadar oruç tutan bedenimize mükafatını verir gibi iftar vaktinde aklımıza gelebilecek herşeyi yiyoruz, nefsimizi tatmin ediyoruz bir nevi, ve bir sürü arta kalan yiyecekler çöpe gidiyor nerde kaldı akşama kadar oruç tutmamız, somalideki insanları görmezden gelemeyiz tabağımızdaki yiyecekleri onlarla paylaşmasakta 5 tl'lik bir kısa mesaj onlara bir katkı sağlayabilir.hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun...Ben biliyorum ki siz ve sizin gibi yürekler ellerinde imkanları olsa onlar için çok daha fazla şeyler yaparlar...

    Vicdanımızın sesini ne o beş lira durdurur ne de yapabileceğimiz en büyük yardımlar...Çünkü onların o halde olmalarının suçlusu tüm insanlık...Yanılıyor muyum..

    Rabbim yardımcıları olsun ...Dualarımızı eksik etmeyelim inş.

    Saygılar...

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.