The Hangover Part II - Felekten Bir Gece 2 (2011)

İlk filmi izledik, acayip eğlendik. Karakterler olsun, hikayesi olsun çok keyifliydi. Olay orada kalsa bizim de içimizde kalacaktı, yapımcıların da. Kim derdi ki bu kadar ön planda olmayan adamların yaptığı komedi filmi 467 milyon dolar gibi ekstra bir hasılat sağlasın? The Hangover'ın tüm dünyada yarattığı etkiden sonra, yapımcılar en acilinden kolları sıvadılar ve ikinci film için bütün hazırlıkları tamamlayıp önümüze ilk filmdeki tadı anımsamamızı sağlayan bir yapım koydular.

Serinin ikinci filminde kamera arkasındaki Todd Phillips değişmemiş. Üstüne senaryoya da katkı sağlamış. İlk filmi yazan Jon Lucas ve Scott Moore'a ek olarak Scot Armstrong (Road Trip, Road Trip: Beer Pong, Old School, Starsky & Hutch, School for Scoundrels, The Heartbreak Kid, Semi-Pro) ve Craig Mazin (Scary Movie 3-4, Superhero Movie) isimleri göze çarpıyor. Ki daha önceden yazdıkları/uyarladıkları filmleri düşününce gayet iyi seçimler yapılmış olduğunu söyleyebiliriz.

Kamera önündeki ekiple ise birkaç update dışında pek fazla uğraşmamışlar. Gerek de yok aslında. Afişteki Zach Galifianakis cidden bambaşka bir oyuncu. One Man Show diyebiliriz rahatça. Due Date ve Bored to Death'den bilenler bilir zaten. Bradley Cooper, Ed Helms, Mr Chow'umuz Ken Jeong, pek tabii ki Mike Tyson ve özlediğimiz Paul Giamatti de diğer öne çıkan isimler.

Hikayeyi bu sefer Tayland'a taşımışlar. Stu kendine uzaklardan bir eş bulmuş ve düğünü için arkadaşları onu yalnız bırakmıyor. Hikaye böyle başlayıp şahane devam ediyor. İlk filmdeki ögelerin üstüne bolca 18+ ekleyip tekrar tekrar izlenecek bir iş çıkmış ortaya. Ama bir kişi var ki, cidden başka.
Alan olarak izlediğimiz Zach Galifianakis'e ayrı bir parantez açmazsak olmaz. Hatta parantezin dışına bile taşırtacak bir performans sergilemiş. Daha da yıllarca sergileyecek gibi çünkü onun ekranda yaptığı her hareket seyirciye ayrı bir gülümseme fırsatı yaratıyor. Gerçi ilk filme oranla Tayland'da biraz daha malak moduna bağlatmışlar, hatta Due Date izlediyseniz oradaki Ethan Chase karakterinden izler görmeniz de olası. Yine de dediğim gibi sırf onun için tekrar izlenebilir bir devam filmi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Tabii bir de ilk filmdeki "final kareleri" var ki, hiç bitmesin istiyorsunuz. O gece sabaha kadar neler yaptıkları, yok artık dedirtecek pozların her biri ayrı bir güzel. Filmin en keyifli noktalarından biri belki de.

Filmi izlemediyseniz bile fragmanlarda veya afişlerde dikkat etmişsinizdir Stu'nun kafasındaki Mike Tyson dövmesine. O dövmeyi yapan abi rolünü Liam Neeson üstlenmiş aslında. Çekimleri bile yapılmış hatta. Ama yönetmenin içine sinmeyince o sahneleri tekrar çekmek istemiş fakat Neeson abimiz Clash of the Titans'ın ikincisi için "unavailable" olunca Nick Cassavetes kapmış rolü.

Bir de maymun izliyoruz ki, ne maymun. Filmdeki puzzle'ı tamamlayan parçalardan biri. Hele o final karelerindeki pozları yok mu?

Ben ilk filmde eğlendiğim kadar eğlendim. Belki daha da bir keyifliydi. Genel yorumlar beklentimi tavan yapmış olsa da, hakkını vermişler. Tabii bir şeyin de bokunu çıkarmazlarsa olmaz, film vizyona girdiği gibi acayip gişe yapınca (yazıyı yazarken 430 milyon dolardı, şu an 562) senaristlerle falan anlaştılar, 3. filmin hazırlıklarına hemen başladılar. 2014 için gün almışlar ama net bir tarih yok henüz, daha erken de gelebilir, daha geç de.

Sonuç olarak gidin izleyin veya salonlarda yoksa dvd'si bulup izleyin. Kalabalık bir salonda/ortamda daha da bir eğlenceli olacaktır. Ama 18+'nın dibine vurulduğunu hatırlatayım. Çok uç sahneler var. Can sıkmasın sonra. Keyifli seyirler... 8/10


http://cineshoot.blogspot.com/2011/07/hangover-part-ii-felekten-bir-gece-2.html
İlk filmi izledik, acayip eğlendik. Karakterler olsun, hikayesi olsun çok keyifliydi. Olay orada kalsa bizim de içimizde kalacaktı, yapımcıların da. Kim derdi ki bu kadar ön planda olmayan adamların yaptığı komedi filmi 467 milyon dolar gibi ekstra bir hasılat sağlasın? The Hangover'ın tüm dünyada yarattığı etkiden sonra, yapımcılar en acilinden kolları sıvadılar ve ikinci film için bütün hazırlıkları tamamlayıp önümüze ilk filmdeki tadı anımsamamızı sağlayan bir yapım koydular.

Serinin ikinci filminde kamera arkasındaki Todd Phillips değişmemiş. Üstüne senaryoya da katkı sağlamış. İlk filmi yazan Jon Lucas ve Scott Moore'a ek olarak Scot Armstrong (Road Trip, Road Trip: Beer Pong, Old School, Starsky & Hutch, School for Scoundrels, The Heartbreak Kid, Semi-Pro) ve Craig Mazin (Scary Movie 3-4, Superhero Movie) isimleri göze çarpıyor. Ki daha önceden yazdıkları/uyarladıkları filmleri düşününce gayet iyi seçimler yapılmış olduğunu söyleyebiliriz.

Kamera önündeki ekiple ise birkaç update dışında pek fazla uğraşmamışlar. Gerek de yok aslında. Afişteki Zach Galifianakis cidden bambaşka bir oyuncu. One Man Show diyebiliriz rahatça. Due Date ve Bored to Death'den bilenler bilir zaten. Bradley Cooper, Ed Helms, Mr Chow'umuz Ken Jeong, pek tabii ki Mike Tyson ve özlediğimiz Paul Giamatti de diğer öne çıkan isimler.

Hikayeyi bu sefer Tayland'a taşımışlar. Stu kendine uzaklardan bir eş bulmuş ve düğünü için arkadaşları onu yalnız bırakmıyor. Hikaye böyle başlayıp şahane devam ediyor. İlk filmdeki ögelerin üstüne bolca 18+ ekleyip tekrar tekrar izlenecek bir iş çıkmış ortaya. Ama bir kişi var ki, cidden başka.
Alan olarak izlediğimiz Zach Galifianakis'e ayrı bir parantez açmazsak olmaz. Hatta parantezin dışına bile taşırtacak bir performans sergilemiş. Daha da yıllarca sergileyecek gibi çünkü onun ekranda yaptığı her hareket seyirciye ayrı bir gülümseme fırsatı yaratıyor. Gerçi ilk filme oranla Tayland'da biraz daha malak moduna bağlatmışlar, hatta Due Date izlediyseniz oradaki Ethan Chase karakterinden izler görmeniz de olası. Yine de dediğim gibi sırf onun için tekrar izlenebilir bir devam filmi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Tabii bir de ilk filmdeki "final kareleri" var ki, hiç bitmesin istiyorsunuz. O gece sabaha kadar neler yaptıkları, yok artık dedirtecek pozların her biri ayrı bir güzel. Filmin en keyifli noktalarından biri belki de.

Filmi izlemediyseniz bile fragmanlarda veya afişlerde dikkat etmişsinizdir Stu'nun kafasındaki Mike Tyson dövmesine. O dövmeyi yapan abi rolünü Liam Neeson üstlenmiş aslında. Çekimleri bile yapılmış hatta. Ama yönetmenin içine sinmeyince o sahneleri tekrar çekmek istemiş fakat Neeson abimiz Clash of the Titans'ın ikincisi için "unavailable" olunca Nick Cassavetes kapmış rolü.

Bir de maymun izliyoruz ki, ne maymun. Filmdeki puzzle'ı tamamlayan parçalardan biri. Hele o final karelerindeki pozları yok mu?

Ben ilk filmde eğlendiğim kadar eğlendim. Belki daha da bir keyifliydi. Genel yorumlar beklentimi tavan yapmış olsa da, hakkını vermişler. Tabii bir şeyin de bokunu çıkarmazlarsa olmaz, film vizyona girdiği gibi acayip gişe yapınca (yazıyı yazarken 430 milyon dolardı, şu an 562) senaristlerle falan anlaştılar, 3. filmin hazırlıklarına hemen başladılar. 2014 için gün almışlar ama net bir tarih yok henüz, daha erken de gelebilir, daha geç de.

Sonuç olarak gidin izleyin veya salonlarda yoksa dvd'si bulup izleyin. Kalabalık bir salonda/ortamda daha da bir eğlenceli olacaktır. Ama 18+'nın dibine vurulduğunu hatırlatayım. Çok uç sahneler var. Can sıkmasın sonra. Keyifli seyirler... 8/10


http://cineshoot.blogspot.com/2011/07/hangover-part-ii-felekten-bir-gece-2.html

BU HAFTA EN ÇOK OKUNAN

Sosyolojik Bir Kurum Olarak "Boş Zaman Değerlendirmesi"

BU SİTEDE YAYINLANAN YAZILARIN YASAL HAK VE SORUMLULUKLARI YAZARLARA AİTTİR.