ŞİİR VE ŞAİRLERİN ŞİİRE BAKIŞI



Şairler şiiri farklı yaşar kslplerinde ve gonüllerinde. Zaten herkes aynı pencereden bakamaz. Ancak şiirin ortak bir dili vardır mutlaka. Eendim işte kafiye yapısı, hece yada vezin, içerdiği içerik ve onun akıcılığı gelir mesela benim aklıma. Şekilsel duruşu gelir sonra aklıma.

Bir başkasına göre daha farklı olabilir. adam kelimeleri ve mısraları öyle sıradan dizmesine rağmen çok beğenilen bir şiir ortaya koyabilir. Hiç kafiye kullanmadan da yürekleri paralayan şiir yazabilir. Bu beceri ve şiire bakış acısıdır. Herkeste aynı bakış acısını ve beceriyi beklemek olanaksızdır.

Kimisi edebiyat eyitimi almıştır. Her şeyi mektebinde görmüştür.Kabiliyette vardır. Kimisi de bir usta şairin yanında yetişmiştir yıllarca ondan alabildiğini almıştır. bu belki bir 30-40 yıl devam etmiş ve şiirde pişmiştir. Kimisi de liseden gördüğü edebiyat dersi bilgisi kadar bilir şiiri ve edebiyatı. Kimisi de kendi çabalarıyla birazda yeteneği varsa duygularını dile getirmeye çalışır.

Ama hangi şekilde olursa olsun herkesin farklı bir penceresi vardır, şiire ve edebiyata bakan.

Şiir i bir kardan adama benzetirsek; mesele burnu uzun olmuş, kömürü gözlerine fazla koymuşuz. vs. yada süpürgesi kardan adamdan büyük olmuş. gibi. detaylar olsa belki daha kolay olur yeniden ele almak.

Her bakış penceresi farklı şiire bilirsiniz. keşke bende değerli şair ve şairelerin hepsinin bakabildiği pencerelerden bakabilsem şiire ve edebiyata.

Bu tıpkı birkaç âmâ'yı bir fil etrafında toplayıp, fili tarif ettirmeye benziyor biraz da. Her âmâ eliyle yoklayabildiği yeri tarif eder ya fili tarif ederken.

Biri hortum gibi birşey der mesla. diğeri kuyruk gibi bir şey der. vs vs. Şiir de ve edebiyatta filin tamamını gören, zaten gerçek şair oluyor sanırım. onlarda Yunus Emre, Karacoğlan, Mehmet akif, Arif Ninat Asya, Mevlana gibi değerli şahsiyetler oluyor işte.

Şimdi burada soylemem gereken şey şudur: Şiirler yazıyoruz. yorumlar yapıyoruz. Daha güzel olabilirdi diyoruz. Tekrar ele almalısın diyoruz. Ama şurası soyle olsa, şu mısra da şu olmuş. Şiiirin ahengini bozmuş vs gibi yapıcı eleştiriler olsa şairler birbirine daha güzel yardımcı olur kanatindeyim.

Bu yüzden bende tekrar ele alırken nelere dikkat etmemiz konusunda, nerelerini düzeltmemiz konusunda bir fikre sahip olabilimş oluruz. Yapıcı bir eleştiri yapmayı düşünmüyorsak ta, bir cumleyle, kutlarım diyebilmeyiz diye düşünüyorum.

Gurubumuzda ve Özel mesajdan paylaşılan şiirlere yorum yapan, Yapma gayretinde olan, yapıcı yorumlarladestek olan, tüm şair ve okuyucu arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.

Acizane kendi şiirlerime, şiir yazıyorum diye gönül eylediğim şiirlerimeyapılan tüm yorumlara ve yazan tüm arkadaşlarıma gönüldenteşekkür eder saygılar sunarım.

Feyzullah Kırca
Akbaşlar Köyü / Dursunbey



Şairler şiiri farklı yaşar kslplerinde ve gonüllerinde. Zaten herkes aynı pencereden bakamaz. Ancak şiirin ortak bir dili vardır mutlaka. Eendim işte kafiye yapısı, hece yada vezin, içerdiği içerik ve onun akıcılığı gelir mesela benim aklıma. Şekilsel duruşu gelir sonra aklıma.

Bir başkasına göre daha farklı olabilir. adam kelimeleri ve mısraları öyle sıradan dizmesine rağmen çok beğenilen bir şiir ortaya koyabilir. Hiç kafiye kullanmadan da yürekleri paralayan şiir yazabilir. Bu beceri ve şiire bakış acısıdır. Herkeste aynı bakış acısını ve beceriyi beklemek olanaksızdır.

Kimisi edebiyat eyitimi almıştır. Her şeyi mektebinde görmüştür.Kabiliyette vardır. Kimisi de bir usta şairin yanında yetişmiştir yıllarca ondan alabildiğini almıştır. bu belki bir 30-40 yıl devam etmiş ve şiirde pişmiştir. Kimisi de liseden gördüğü edebiyat dersi bilgisi kadar bilir şiiri ve edebiyatı. Kimisi de kendi çabalarıyla birazda yeteneği varsa duygularını dile getirmeye çalışır.

Ama hangi şekilde olursa olsun herkesin farklı bir penceresi vardır, şiire ve edebiyata bakan.

Şiir i bir kardan adama benzetirsek; mesele burnu uzun olmuş, kömürü gözlerine fazla koymuşuz. vs. yada süpürgesi kardan adamdan büyük olmuş. gibi. detaylar olsa belki daha kolay olur yeniden ele almak.

Her bakış penceresi farklı şiire bilirsiniz. keşke bende değerli şair ve şairelerin hepsinin bakabildiği pencerelerden bakabilsem şiire ve edebiyata.

Bu tıpkı birkaç âmâ'yı bir fil etrafında toplayıp, fili tarif ettirmeye benziyor biraz da. Her âmâ eliyle yoklayabildiği yeri tarif eder ya fili tarif ederken.

Biri hortum gibi birşey der mesla. diğeri kuyruk gibi bir şey der. vs vs. Şiir de ve edebiyatta filin tamamını gören, zaten gerçek şair oluyor sanırım. onlarda Yunus Emre, Karacoğlan, Mehmet akif, Arif Ninat Asya, Mevlana gibi değerli şahsiyetler oluyor işte.

Şimdi burada soylemem gereken şey şudur: Şiirler yazıyoruz. yorumlar yapıyoruz. Daha güzel olabilirdi diyoruz. Tekrar ele almalısın diyoruz. Ama şurası soyle olsa, şu mısra da şu olmuş. Şiiirin ahengini bozmuş vs gibi yapıcı eleştiriler olsa şairler birbirine daha güzel yardımcı olur kanatindeyim.

Bu yüzden bende tekrar ele alırken nelere dikkat etmemiz konusunda, nerelerini düzeltmemiz konusunda bir fikre sahip olabilimş oluruz. Yapıcı bir eleştiri yapmayı düşünmüyorsak ta, bir cumleyle, kutlarım diyebilmeyiz diye düşünüyorum.

Gurubumuzda ve Özel mesajdan paylaşılan şiirlere yorum yapan, Yapma gayretinde olan, yapıcı yorumlarladestek olan, tüm şair ve okuyucu arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.

Acizane kendi şiirlerime, şiir yazıyorum diye gönül eylediğim şiirlerimeyapılan tüm yorumlara ve yazan tüm arkadaşlarıma gönüldenteşekkür eder saygılar sunarım.

Feyzullah Kırca
Akbaşlar Köyü / Dursunbey

BU HAFTA EN ÇOK OKUNAN

Sosyolojik Bir Kurum Olarak "Boş Zaman Değerlendirmesi"