[1mk] Deli/m 2


Ruhumun Cesareti





Bu beyaz duvarlı odada altı aydır bekliyorum öylece. Ne olacağımı bilmiyorum. Aslını sorarsan yormuyorum artık beynimi ne gelirse hesabı yapıyorum! Nefes alıyorum ya hani yetiyor buradaki doktorlara. İlaçlarımı hiç aksatmazsam düşünmeden gün bile bitiriyorum. Ceylan hemşireye ayıp oluyor biliyorum ama olsun nede olsa oda deli muamelesi yapıyor bana!
Dışarıyı gören bir pencerem var. Bahçedekileri izliyorum vakit buldukça. Vakit buldukça tabi neden şaşırıyorsun sürekli uyutulan sen değilsin ki!

Annem bıraktı beni buraya. Onu suçlamıyorum asla. Çok korkmuştu o gün beni bileklerimi keserken yakalamıştı. Daha önce de denediğimden burayı uygun gördü bana.
Ahmet geldi bugün. Tek kelime etmedi bana. Etseydi zaten anlamıyor gibi yapacaktım. Onun gibi hiç anlamayacaktım beni seveni. Hilal de bahçe de bekliyormuş. Pencereden gördüm.
Canımı yakıyor bu hilal. Kıskanıyorum da hani en çok Ahmet'in elindeyken eli. Kadınlığıma veriyor Ahmet bunu ama sadece bu değil ki benim sebeplerim. Tek bir nedene bağlanabilir mi ? yapılan eylem bağlıyorlar işte. Bağladılar da. Buraya bağladılar beni! Beni bıraktılar! İttiler hayatlarından!

Hiç değişmemişti Ahmet saçlarında tek bir beyaz bile görmedim oysa benimkiler sıraya girmiş gibi her gün artıyorlar. O gün -olmaman gereken bir yerdesin- demişti. Ve ben olduğum yeri bırakıp ölmeye gitmiştim. Ne kolay yazılıyor öyle değil mi? Ölmeye gitmek..
Ne için? hiç için! Hiç bendim!

Ahmet severdi beni bu yüzden evlenmiştik. Ama başka şeyleri de görmezden geliyordum. Görmek istemediklerim görüş alanıma girince kaybettim kendimi. Bahanem yok avunacak. Günahım vardır elbet. Severdi beni. Onu da.bunu da herkesi. Gerçekten severdi. Elinden gelse hani bir eve sığdırırdı kadınlarını. Ne tuhaf değil mi? Tek bir kişiyle savaşamazken bir çoğu olduğunu düşünün. Bu arada diğerleri de biliyor tek olmadığını nasıl başarıyorsa yapıyor. Seviyordu onu herkes vazgeçmemecesine.

Ama hilal hep farklıydı. Giden olmuştu o ilk . unutamamıştı Ahmet onu. Onun yaptığının cezasını çekiyorum aslında. O gitmeseydi böyle olmazdı Ahmet. O gelmeseydi ben böyle olmazdım.

Evlenirken hepsini biliyordum. Ahmet siz nefesim yarımdı bana! Yarım kalıyordum hep. Severken eksiltmişim kendimi ama. Gurur,sevinç,aile,çocuk,mutluluk hep yarım kalmışım aslında. Kalmamış benden bir parça. Parça parça boğmuşum kendimi. Şimdi de nefes alamıyorum.
Yine gitti Ahmet ve ben bulutlardan düştüm dizimde bir yara ne garip kanamıyor artık yaralarım.
Hilalin elinde eli,yukarı çıkmadı Hilal
Hilal gelseydi eğer ona iki sorum olacaktı.
Bir kadın neden deli olur?
Ve deliler neden sevilmez?




--
1/14/2011 11:12:00 PM tarihinde Ruhumun Cesareti tarafından 1mk adresine gönderildi

Ruhumun Cesareti





Bu beyaz duvarlı odada altı aydır bekliyorum öylece. Ne olacağımı bilmiyorum. Aslını sorarsan yormuyorum artık beynimi ne gelirse hesabı yapıyorum! Nefes alıyorum ya hani yetiyor buradaki doktorlara. İlaçlarımı hiç aksatmazsam düşünmeden gün bile bitiriyorum. Ceylan hemşireye ayıp oluyor biliyorum ama olsun nede olsa oda deli muamelesi yapıyor bana!
Dışarıyı gören bir pencerem var. Bahçedekileri izliyorum vakit buldukça. Vakit buldukça tabi neden şaşırıyorsun sürekli uyutulan sen değilsin ki!

Annem bıraktı beni buraya. Onu suçlamıyorum asla. Çok korkmuştu o gün beni bileklerimi keserken yakalamıştı. Daha önce de denediğimden burayı uygun gördü bana.
Ahmet geldi bugün. Tek kelime etmedi bana. Etseydi zaten anlamıyor gibi yapacaktım. Onun gibi hiç anlamayacaktım beni seveni. Hilal de bahçe de bekliyormuş. Pencereden gördüm.
Canımı yakıyor bu hilal. Kıskanıyorum da hani en çok Ahmet'in elindeyken eli. Kadınlığıma veriyor Ahmet bunu ama sadece bu değil ki benim sebeplerim. Tek bir nedene bağlanabilir mi ? yapılan eylem bağlıyorlar işte. Bağladılar da. Buraya bağladılar beni! Beni bıraktılar! İttiler hayatlarından!

Hiç değişmemişti Ahmet saçlarında tek bir beyaz bile görmedim oysa benimkiler sıraya girmiş gibi her gün artıyorlar. O gün -olmaman gereken bir yerdesin- demişti. Ve ben olduğum yeri bırakıp ölmeye gitmiştim. Ne kolay yazılıyor öyle değil mi? Ölmeye gitmek..
Ne için? hiç için! Hiç bendim!

Ahmet severdi beni bu yüzden evlenmiştik. Ama başka şeyleri de görmezden geliyordum. Görmek istemediklerim görüş alanıma girince kaybettim kendimi. Bahanem yok avunacak. Günahım vardır elbet. Severdi beni. Onu da.bunu da herkesi. Gerçekten severdi. Elinden gelse hani bir eve sığdırırdı kadınlarını. Ne tuhaf değil mi? Tek bir kişiyle savaşamazken bir çoğu olduğunu düşünün. Bu arada diğerleri de biliyor tek olmadığını nasıl başarıyorsa yapıyor. Seviyordu onu herkes vazgeçmemecesine.

Ama hilal hep farklıydı. Giden olmuştu o ilk . unutamamıştı Ahmet onu. Onun yaptığının cezasını çekiyorum aslında. O gitmeseydi böyle olmazdı Ahmet. O gelmeseydi ben böyle olmazdım.

Evlenirken hepsini biliyordum. Ahmet siz nefesim yarımdı bana! Yarım kalıyordum hep. Severken eksiltmişim kendimi ama. Gurur,sevinç,aile,çocuk,mutluluk hep yarım kalmışım aslında. Kalmamış benden bir parça. Parça parça boğmuşum kendimi. Şimdi de nefes alamıyorum.
Yine gitti Ahmet ve ben bulutlardan düştüm dizimde bir yara ne garip kanamıyor artık yaralarım.
Hilalin elinde eli,yukarı çıkmadı Hilal
Hilal gelseydi eğer ona iki sorum olacaktı.
Bir kadın neden deli olur?
Ve deliler neden sevilmez?




--
1/14/2011 11:12:00 PM tarihinde Ruhumun Cesareti tarafından 1mk adresine gönderildi

BU HAFTA EN ÇOK OKUNAN

Sosyolojik Bir Kurum Olarak "Boş Zaman Değerlendirmesi"