"veda busesi" - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

20 Eylül 2010 Pazartesi

"veda busesi"


veda busesi; onların şarkısıydı, annemin ve babamın..

nişanlı oldukları dönemde izin dönüşü Almanya'ya giderken babam, düğünlerde bu şarkıyı istek yaparmış annem için..

biz çocukken bu şarkı çalındığında annem gururlanarak anlatırdı o günleri.. evlendikten sonra Almanya'da duramayıp döndü diye de çok kızardı babama;

"Almanyalı diye gelin gittim ona, evlenir evlenmez döndü geldi, aldattı beni" derdi..

babam da; "senden ayrı duramadım, orda birini bulup dursaydım daha mı iyi olacaktı" deyip annemin gönlünü hoş ederdi.

her ne kadar kızıyormuş gibi yapsa da, o günlerde herkesin gitmek için can attığı Almanya'lardan, kendisine olan aşkı uğruna babamın yaptığı bu geri dönüşün hazzı ve gururu yansırdı annemin yüzüne..

bu şarkı her kulağıma çalındığında; onların birbirlerini sevmiş ve hala seviyor olduğunun kanıtı olarak bu şarkıyı unutmamış olmaları ve bize bunu ballandıra ballandıra defalarca anlatmış olmaları çok mutlu ederdi beni.. yine aynı mutlulukla dinledim, aynı mutlulukla hüzünlendim.. dört yıl önce annemi kaybettiğimizde yine onsuz duramayacağını söyleyerek sürekli ölümü istedi babam, annemle olabilmek için Almanya'dan vazgeçtiği gibi Dünya'dan da vazgeçiverdi ilk günlerde..

annemsiz hiç bir yere adımını atmayan babam, annemsiz kalınca, elsiz-ayaksız, kolsuz-kanatsız bir kuş gibiydi adeta.. ölünceye kadar annemin tamamladığı eksiklerini yaşam tamamlayıncaya kadar sürekli ölümü istedi.. yaşam çok usta, çok üstad, eksikleri, boşlukları doldurmada üstüne yok..

şarkıyı dinlerken düşündüm de; erkekler dışa vuramadıklarından mıdır bilmem, kadınların daha çok sevdikleri düşünülür, zannedilir ya, bence erkekler daha çok seviyor ama erkekliğe sığdıramadıklarından kendilerinden bile gizliyorlar sevgilerini, duymak istemiyorlar yüreklerinden yükselen sesi.. taa ki ya ayrılık ya da ölümle kadınlar arkalarına bakmadan çekip gittiklerinde onlara kalan ıssızlık ve sessizlik içinde duymaya başlıyorlar en derinlere ittikleri sevginin sesini..

"meğer ne çok seviyormuşum seni" dememek için, iş işten geçmeden "seni çok seviyorum" demeyi bilmeli insan..

annemi, daima annemin onu sevdiğinden daha çok sevmiş olan babama bu şarkı.. hep yaptığı gibi babam da daha çok sevilmeyi hakeden anneme armağan edecektir zaten..

hani o bırakıp giderken seni
bu öksüz tavrını takmayacaktın?
alnına koyarken veda busemi
yüzüme bu türlü bakmayacaktın?

hani ey gözlerim bu son vedada,
yolunu kaybeden yolcunun dağda
birini çağırmak için imdada
yaktığı ateşi yakmayacaktın?

gelse de en acı sözler dilime
uçacak sanırdım birkaç kelime...
bir alev halinde düştün elime
hani ey gözyaşım akmayacaktın.......(ZEKİ MÜREN)

http://www.dailymotion.com/video/x4pfnx_zeki-muren-veda-busesi-hani-o-byrak_music

Hülya Bilge GÜLTEKİN

2 yorum:

  1. NE KADAR GÜZEL NE KADAR SICAK BİR YAZIYDI. BENDE ANNEMİ BABAMI HATIRLADIM ŞİMDİ. DÜĞÜN SALONUNA GİRİŞ ŞARKILARI BAK YEŞİL YEŞİL MİŞ. aNNEMİM GZÖLERİ KAHVERENGİ BABAMIN Kİ DE. ŞARKI ÇALIP SALONA GİRİŞ YAPTIKLARINDA BÜTÜN SALONDA Kİ DAVETLİLER AYAĞA KALKMIŞ GELİNİN YANİ ANNEMİN GÖZLERİ YEŞİL Mİ ACABA DİYE BAKMAYA BAŞLAMIŞLAR. ANNEM HER ANLATTIĞINDA ÇOK GÜLERİM :))

    YanıtlaSil
  2. ANNEN VE BABAN, İKİSİ DE YAŞIYORSA BENDEN ÇOK SELAM SÖYLE ONLARA; HAYAT ONLARI AYIRMADAN BOL BOL, KAHVE TADINDA BAKSINLAR BİRBİRLERİNE.. BİR ŞİİRİMDEN İKİ DİZE DE ARMAĞANIM OLSUN İKİ ÇİFT KAHVERENGİ GÖZE;

    "kahve tadında bak bana;
    kırk yıl hatırı kalsın gözlerinin.." HU'L YA

    çok sevgiler:))

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar