pastırmalı tavuk - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

19 Ağustos 2010 Perşembe

pastırmalı tavuk


Bu tarifin en güzel ve en lezzetli malzemesi pastırma. Kokusunda davet var. Pastırmanın suçu yok bütün kabahat çemende. Pastırmaya bütün lezzetini veren ve insanın iştahını açan kokusuyla iz bırakan pastırmayı, pastırma yapan tek suçlu: Çemen. Hiç kimsenin hayır diyemeyeceği bir lezzet. Her ne kadar kokusuyla bizlerde iz bıraksa da vazgeçemediğimiz bir lezzet olmakla kalmayıp, özel günlerde en şık masaların bir parçasıdır pastırma. Paçanga böreği mesela. Bir gün onu da pişiririz mutlaka.

Ramazanda sofralarımızın en kıymetlisi pastırma. Pazar sabahlarının kahvaltı sofrasında sucuğun olduğu kadar o da sahanda yumurtanın kader arkadaşıdır. Oğluma hamileliğimde tek aşerdiğim, canımın inanılmaz derecede istediği tek yiyecektir pastırma. Hiç unutmam kayınvalidemle bir gün Ulus'taki hale gitmiştik. Karnımı tekmeliyor oğlum. Önce anlamadım ne olduğunu sonra kokuya doğru yönelim pastırma. Anneeeeeeeeeeee dediğimi anımsıyorum. Hemen girdik dükkâna.. Annem hemen bana yedirdi birkaç dilim ama oğluma yetmedi. Aldığımız bir kilo daha eve gelmeden bitti. Oğlumda bayılır pastırmaya. Zaten o beğenisini daha karnımda ortaya koymuştu.

Pastırmayı sevdiğim kadar pastırma sıcaklarını da çok severim. Mevsim sonunda yazı biraz daha yaşamak beni çok mutlu ediyor. Nedense yazların bitmesini hiç istemiyorum. Belki de yaz çocuğu olduğum içindir. Her mevsimin bir güzelliği vardır mutlaka diyorum ve yemeğimi yapıyorum.

PASTIRMALI TAVUK

Malzemeler: ( 6 kişilik)

6 adet ince dövülmüş tavukgöğsü
12 adet pastırma
100 gr. Hardal
Bir kâse rendelenmiş kaşar peyniri
3 Yemek kaşığı salça
.
Yapılışı:

Tavukgöğüslerinin hepsini önce tezgâha serip üzerlerine hardal sürüyoruz
Daha sonra ikişer pastırmayı içine koyup rulo yapıyoruz
Fırın tepsisine diziyoruz.
Üzerine sulandırılmış salçayı gezdiriyoruz.
Hararetli fırında üstü kızarana dek pişiriyoruz.
İnmeye yakın kaşar serpiyoruz.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar