kimdi giden kimdi kalan... - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

14 Temmuz 2010 Çarşamba

kimdi giden kimdi kalan...


çocukken bilmezdim; hoşçakal ile güle gülenin farkını... 
herkese güle güle derdim, yolcuyken de yolcularken de... 

sonra sonra öğrendim,
 kalan güle güle dermiş,
 giden hoşçakal... 
"güle güle git" denir ve eklenirmiş, "güle güle gel" diye...
illa ki dönsün geri istenirmiş yani;
gittiği gibi gelsin istenirmiş...
giderken de hoşçakal denirmiş ya,
giden kişi orada olamasa da kalan kişi iyi olsun niyetindeymiş...ya da belki de bunların hepsi ritüelmiş:((

peki ya ilişkiler?
birbirimizin hayatında bir misafircilik oyunu mudur oynadığımız?

dedim ya eskiden hep "güle güle" derdim her durumda  diye,
büyüdükçe "hoşçakal" der oldum...kim bilir belki de o zamanlar hep kal'asım varmış,şimdiyse hep bi' gidesim var bir yerlere
...
Ve belki de orta yolunu bulmak adına şöyle der oldum;

...."hoş'a yakın kal"....

7 yorum:

  1. Çok anlamlı bir yazıydı. gidenlerin çok kalanların az olduğu bir zamandayız. Gidenler hoşçakal desede kalanlar, gideni beklemeden fazla kalmıyor yerinde.

    Ben bu ara iyi tatiller denmesine sinir oluyorum. ee her kez bir yerlere giderken ardından iyi tatiller denmesine uyuzzzzzzz oluyorummm.. kıskanıyorum dimi :)

    YanıtlaSil
  2. ben de bilmezdim arada ki farkı.. güle güle diyene de güle güle denir sanırdım,
    hoşkakal dan hoşlanılmıyor nedense,veda sözü yapmış çoğu.. ama o elveda değil miydi.....

    YanıtlaSil
  3. Siyah Kelebekler; herşey geçer hayat kalır diyesim geldi nedense....
    iyi tatillerden çok tatile gidiyorum son günüm cümlesine daha bi kılım ben:(((

    Cecil; bana ilkokul 1. sınıftayken bi arkadaşımın annesi öğretmişti farkı, takılırdı böyle şeylere..ama büyüyünce bu kadar anlamlı bir ayrıntı olacağı aklıma gelmezdi...

    YanıtlaSil
  4. :) ben o farkı öğrendiğimde 8. sınıftaydım yemin ederim :) o zaman batmaya başlamış yani:)

    YanıtlaSil
  5. kimdi giden kimdi kalan
    giden mi suçludur her zaman
    ne zaman başlar ayrılıklar
    dostluklar biter ne zaman
    her geçen gün bir parça daha
    aldı götürdü bizden
    aynı kalmıyordu hiçbir şey
    değişiyordu kendiliğinden
    artık çözülmüştü ellerimiz
    artık bölünmüştü yüreğimiz
    birimiz söylemeliydi bunu
    ötekini incitmeden
    kimdi giden kimdi kalan
    aslında giden değil
    kalandır terk eden
    giden de bu yüzden
    gitmiştir zaten

    Murathan Mungan

    ben çok severim bu şiiri...
    bu yazıyı görünce sizinlede paylaşmak istedim lütfen kabul buyrun.sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  6. kimdi giden kimdi kalan
    giden mi suçludur her zaman
    ne zaman başlar ayrılıklar
    dostluklar biter ne zaman
    her geçen gün bir parça daha
    aldı götürdü bizden
    aynı kalmıyordu hiçbir şey
    değişiyordu kendiliğinden
    artık çözülmüştü ellerimiz
    artık bölünmüştü yüreğimiz
    birimiz söylemeliydi bunu
    ötekini incitmeden
    kimdi giden kimdi kalan
    aslında giden değil
    kalandır terk eden
    giden de bu yüzden
    gitmiştir zaten

    Murathan Mungan

    ben çok severim bu şiiri...
    bu yazıyı görünce sizinlede paylaşmak istedim lütfen kabul buyrun.sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler Gelibolu17 çok severim bende bu şiiri

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar