Banner

Aksakal, Şaşırtı, Uçan Top


Türk Dil Kurumunun yeni sözcükleri aşağıya aktarılmıştır. Bakalım sizin beğenileriniz hangisi ve konuşurken hangilerini kullanacaksınız.

AMBLEM- BELİRTKE
ANCHORMAN- ANA HABER SUN.
ASPİRATÖR- EMMEÇ
BANLİYÖ- YÖREKENT
BYPASS- KÖPRÜLEME
BİLLBOARD- DUYURUMLUK
ÇİP -YONGA
DART- OKLAMA
DUAYEN- AKSAKAL
EKSPRES- ÖZEL ULAK
EKÜRİ- AHIRDAŞ
GURME- TATBİLİR
HAPPY HOUR- İNDİRİM SAATLERİ
KAPARO- GÜVENMELİK
KLİP- GÖRÜMSETME
LİGHT- YEĞNİ
LOT- TUTAM
METROSEKSÜEL- BAKIMLI ERKEK
MİGREN- YARIM BAŞ AĞRISI
NAVİGASYON- YOLBUL
ORDÖVR- YEMEKALTI
PANİK- ÜRKÜ
PRİME TİME- ALTIN SAATLER
RAKET- VURAÇ
REENKARNASYON- RUH GÖÇÜ
SELF-SERVİS- SEÇAL
SÜRPRİZ- ŞAŞIRTI
TERÖR- YILDIRI
TİRBUŞON- BURGU
TRİBÜN- SEKİLİK
TÜRBÜLANS- BURGAÇ
ULTRASON- YANSILANIM
VOLEYBOL- UÇAN TOP
ZAPPİNG- GEÇGEÇ

Evet şimdi de yeni belirlenen birkaç kelime ile bir iki cümle kuralım.

“Akşam uçan top maçını seyretin mi? Acayip maç oldu iyimi.”

“Ya moruk sen ruh göçüne inanıyor musun?”

“Akşam eve gittiğimde karım bana bir şaşırtı yaptı bayıldım ya”

“Antalya’ya giderken uçakta bir burgaç oldu neredeyse kendimi hostesin kucağına atacaktım”

“Hande Yener’in yeni görümsetmesini seyrettin mi? Hastayım ona iyimi”

“Ya evde emmeç bozulmuş ev sırf yemek kokuyordu, neredeyse bayılacaktım”

“Var mısın benimle bir oklama oynamaya”

“Ya bu adam işinin aksakalı be ağbi”

Bu cümleler böyle uzar gider çünkü Türk Dil Kurumunun yeni bulduğu kelimeler bunlar ile sınırlı değil. Bundan öncede basında okumuştum çok acayip tanımlamalar vardı.

İyi güzelde yeni kelimeler neden bulunuyor ben onu anlamış değilim. Sadece iş olsun diye mi yapılıyor bunlar. Çünkü basının en ücra bir yerlerinde çıkıyor bu kelimeler ve kimse okumuyor. Okumadığı gibi hiçbir bilgisi de olmuyor. Türk Dil Kurumu da bulduğu kelimelerin önemini hiçbir yerde tanıtmıyor. İş olsun birileri maaş alsın diye bir kurum kurulmuş oyalanıp duruyorlar gibime geliyor bana siz ne dersiniz?

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Bugün gazetede okudum bu haberi çok güldüm..
    sizdede görünce yazmadan geçmek istemedim:)
    ben en çok duayen-aksakallı,zapping-geçgeç,sürpriz-şaşırtı ları beğendim,onlara yükseldim:)
    onları günlük hayatta kullanmayı deniyeceğim,hatta ilk olarak sizin cboxu karalayarak kullanmayı düşünüyorum,acep destur varmıdır?
    amnnnn olmasada olmasın beğenmeyen siler bende yarın kontrele geldiğimde yazılarımı orda görmezsem dahada olsa bidaha gelmem:)

    YanıtlaSil
  2. bende geçgeçledim , bir şey bulamadım :))) bunları kim hazırladıysa helal olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Gelibolu ve chyrkyn'a

    Yorum için teşekkürler. Umarım günlük hayatta kullanmaya kalktığınızda sizleri anlayan birini bulursunuz.

    Uğur Erhan

    YanıtlaSil
  4. bir çok şeyin satıldığı bir mağazaydı.paraalgaç-vergeçe(kasiyere)GÜVENMELİK olarak bir miktar para bıraktım.kasada duran delikanlınin YEĞNİ bir hali vardı.para ile birlikte bir de liste "iki saat sonra bunları alacağım,hazırlatırmısınız,ben her ürünün barkodun(ürün secereçi)u da yazdım,acilen YANSILANIM çektirmeye gitmem gerekiyor da,KÖPRÜLEME için."dedikten sonra...
    listede mi neler vardı:VURAÇ,OKLAMA,EMMEÇ,vs.mağazadan çıkarken cam göstergeçte(televizyon diyelim) :) gördüğüm GÖRÜMSETME gözüme takıldı.alış veriş merkezi ilginç bir YÖREKENTe yapılmış.neyse,avm den çıkıp hastaneye doğru yürüdüm,yürütgeçlerimle yaya olarak .hastanenin hemen yanında bir DUYURUMLUK vardı.DUYURUMLUKtaki firmanın BELİRTKEsini fark edemedim. -anlayan anlatsın- :)))

    YanıtlaSil
  5. chyrkyn,

    Türk Dil Kurumu herkese bedava sözlük dağıtacakmış. İşte o zaman tecrübesini yapar anlamayanlara anlatırız.:))))

    Ben cümle kurmuştum ama sen resmen öykü yazmışsın. Ama tabi hangi dili kullandığını bir türlü anlayamadık:))))

    Uğur Erhan

    YanıtlaSil
  6. ne diyon sen olumm,küfürmü ediyon bana herkesin ortasında diye o kasiyer o müşteriye kafa göz dalar,kimsede bişey yapamaz,chrkyn kardeş,nasıl bir öyküdür böyle bu?

    ama yineede hoş olmuş,kaleminize sağlık.
    gündelik hayatta kullanmak zor olucak:)

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.