uyandırma servisi !


...Bir dostum, "Fazla üzerlerine gitme grubun" uyarısında bulundu. Meramı şu: Kuruluşunda Hürriyet'i İsrail'in çıkardığı yolundaki iddia geçerli olmayabilir, ama içiçe geçmiş sermaye ilişkileri yüzünden, grubun bu tür yayınları yapmaya eli mahkum olabilirmiş... "Alman Axel Springer Grubuyla ortak değiller mi?" diye sordu ve ekledi: "Springer Grubu'nun ana sözleşmesinde 'İsrail aleyhine yayın yapma yasağı' olduğunu yıllar önce yazdığını unuttun mu yoksa?"

Elbette unutmadım.

İkinci Dünya Savaşı'ndan mağlup çıkan Almanya'da savaş sonuna kadar yayın hayatında bulunan bütün gazeteler kapatıldı; gazete çıkarmak işgal güçlerinin iznine bırakıldı. Henry Kissinger gibilerin yer aldığı bir komisyon karar verdi kimin Almanya'da gazete ve dergi çıkaracağına; izin alanlara bir taahhütname imzalatıldı.

O dönem izin alanlardan biriydi Axel Springer. O gün bugündür imzaladığı taahhütnameye sadık kalmaya devam ediyor. İlk zamanlar yayın ilkelerini gizli tutuyordu, 1967 yılında bütün çalışanlara tebliğ etmeye başladı; şimdilerde ise internet sitesinde herkese duyurmakta... Duvarın yıkıldığı yıl (1990), 2001, 2003 ve 2004 tarihlerinde ilkelere ufak tefek ekler yapıldı, ama ana esaslar hep geçerli kaldı.

Beş temel ilkesi var Axel Springer grubunun: 1. Batılı uluslar ailesine mensup Almanya'da özgürlük ve hukuku üstün tutmak; 2. Yahudiler ile Almanların uzlaşmalarını teşvik etmek, İsrail Devleti'nin hayati haklarını desteklemek; 3. Atlantik İttifakı'nı desteklemek, özgür ulusların ortak değerleri konusunda ABD ile dayanışma içerisinde bulunmak; 4. Siyasî aşırılıkların her çeşidini reddetmek; sosyal pazar ekonomisi ilkelerini üstün tutmak...

Herhalde ikinci madde sizin de dikkatinizi çekmiştir.

Ortaklıklarında da şart koşuyorsa Axel Springer bu ilkelere uymayı, Doğan Grubu ne yapsın?

'Sığıntı' olmak, kapıya yakın oturmak zor bir konumdur; 'sığıntı çocuk' bu yüzden yanlışta. Cevabı yetkili birinden bekliyorum.


taha kıvanç'tan alıntıdır.


...Bir dostum, "Fazla üzerlerine gitme grubun" uyarısında bulundu. Meramı şu: Kuruluşunda Hürriyet'i İsrail'in çıkardığı yolundaki iddia geçerli olmayabilir, ama içiçe geçmiş sermaye ilişkileri yüzünden, grubun bu tür yayınları yapmaya eli mahkum olabilirmiş... "Alman Axel Springer Grubuyla ortak değiller mi?" diye sordu ve ekledi: "Springer Grubu'nun ana sözleşmesinde 'İsrail aleyhine yayın yapma yasağı' olduğunu yıllar önce yazdığını unuttun mu yoksa?"

Elbette unutmadım.

İkinci Dünya Savaşı'ndan mağlup çıkan Almanya'da savaş sonuna kadar yayın hayatında bulunan bütün gazeteler kapatıldı; gazete çıkarmak işgal güçlerinin iznine bırakıldı. Henry Kissinger gibilerin yer aldığı bir komisyon karar verdi kimin Almanya'da gazete ve dergi çıkaracağına; izin alanlara bir taahhütname imzalatıldı.

O dönem izin alanlardan biriydi Axel Springer. O gün bugündür imzaladığı taahhütnameye sadık kalmaya devam ediyor. İlk zamanlar yayın ilkelerini gizli tutuyordu, 1967 yılında bütün çalışanlara tebliğ etmeye başladı; şimdilerde ise internet sitesinde herkese duyurmakta... Duvarın yıkıldığı yıl (1990), 2001, 2003 ve 2004 tarihlerinde ilkelere ufak tefek ekler yapıldı, ama ana esaslar hep geçerli kaldı.

Beş temel ilkesi var Axel Springer grubunun: 1. Batılı uluslar ailesine mensup Almanya'da özgürlük ve hukuku üstün tutmak; 2. Yahudiler ile Almanların uzlaşmalarını teşvik etmek, İsrail Devleti'nin hayati haklarını desteklemek; 3. Atlantik İttifakı'nı desteklemek, özgür ulusların ortak değerleri konusunda ABD ile dayanışma içerisinde bulunmak; 4. Siyasî aşırılıkların her çeşidini reddetmek; sosyal pazar ekonomisi ilkelerini üstün tutmak...

Herhalde ikinci madde sizin de dikkatinizi çekmiştir.

Ortaklıklarında da şart koşuyorsa Axel Springer bu ilkelere uymayı, Doğan Grubu ne yapsın?

'Sığıntı' olmak, kapıya yakın oturmak zor bir konumdur; 'sığıntı çocuk' bu yüzden yanlışta. Cevabı yetkili birinden bekliyorum.


taha kıvanç'tan alıntıdır.

BU HAFTA EN ÇOK OKUNAN

Sosyolojik Bir Kurum Olarak "Boş Zaman Değerlendirmesi"