Banner

iğne/çuvaldız


hoş görmüyorum,muhafazakar kesimin bazılarını.az önce işyerinin önünden range rover son model bir jeep geçti.içinde gayet şık örtünmüş,bir bayan vardı.içim sızladı.jeepin ederi nereden bakarsanız bakın 100.000 tl.nin üzerinde.niye diye sorguladım.evet,bir binek şart ama neden jeep.bu sahne ile çok sık karşılaşıyorum.sistem böyle bir kesim üretmiş olabilir,yani zengin muhafazakarlar...bunu, şaşa içinde yaşamak mı algılamalıyız.dünya da o kadar ihtiyaç sahibi varken,yardıma muhtaç olan insan varken,karizma,statü gibi kelimeler neyi ifade eder.sorsam onlara,hepsi yardım ediyordur.ortalama bir binek araba 40.000 tl (hani azıcık rahat olunca);bu rakamın üzerini birilerine yardım olarak versen ne olur.range rover a binince n'oluyor? x5 e binince n'oluyor?Q7 ye binince n'oluyor?
40.000 den sonrası ile kaç kişiye faydanız olur bir düşünün.8 yıl,asgari ücretten bir aileyi beslersiniz.4 yıl besleyin asgari ücret x 2 olsun.akşamları bir parça beyaz peynir yiyip de yatmak isteyen nice yoksul varken,ben 8 yıldan bahsediyorum.yazık...
bir de başörtülü olup da makyajlı kadınlarımız var.perhiz/turşu tam buraya oturuyor.hani görüntüyü geçtim(geçmiyorum da),makyaj malzemelerine verdiklerinizle inanıyorum ki; (bu gelir seviyesine göre değişir ama) en az bir aileye faydanız olur(yine asgari ücret baz alınırsa).
geçmediğim görüntü kısmına gelince,neyin görselini değiştirmeye çalıştığınızın ne kadar farkındasınız.islam görüntüsü ile oynuyorsunuz, layıkı ile yapamıyorsak yapmayalım.ya çizginin o tarafına geçin ya bu tarafına.çizginin üzerinde yürümeyin.birilerine malzeme olmayın,birilerine malzeme vermeyin...
bugün kafama yazdıklarımı,buraya aktardım.
çevreye verdiğim rahatsızlıktan dolayı özür dilerim!

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. :) buna benzer bi yazı yazmıştım bi hayli tepki çektim ..Sizi çok iyi anlıyorum demek pek hoşuma giden kelime değildir ama ''sizi cidden çok iyi anlıyorum '' bu konu hakkında...

    Desekki her ay maaşınızdan şu kadar para ayırıp bir fakir aileye verseniz...Herkes aynı şeyi söyler ''Ben para arttırabilsem ...'' ama aynı kişinin evinde her türlü lüks vardır ...ve çoğunu da (orta halli aileler için söylüyorum) taksitle almıştır..Yani para ayırabiliyordur!!!

    Yeni nesil zengin müslümanlara hiç diyeek lafım yok çünkü ne derseniz deyin onlar haklıdır onlar sizden daha iyi müslümanlardır...Sorarsınız ki müslüman olarak kimi örnek alıyorsunuz ya da almalısınız !! Verecekleri cevap ''Peygamberimiz'' olacaktır..Sonra Peygamberi ve sahabeleri düşünürsünüz yaşamlarını...ve işin içinden çıkamazsınız...Doğrular düşünülür doğrular ferdi olarak uygulanır ...Kim ne yaparsa kendine..Karışmıyoruz özgürlük var..Siz doğruları hatırlatınca suçlu bile olursunuz...

    Dubaiye bakın Filistin'e bakın..Dubaideki para Filistini kaç kere inşa ederdi!! Ben her zaman diyorum Düşman düşmanlığını yapıyor asıl suç Müslümanlarda!!! Anlamışsınızdır kasdettiğimi..

    Güzel yazı elinize ,yüreğinize sağlık...

    Not: Pahalı araba hem havalı oluyor hem konforlu oluyor yoksa siz bilmiyor musunuz ;) Tüm bu lüksleri kullanmak müslümanların da hakkı !!! derler...Peki ya diğer müslümanların hakları ne !!!

    SElametle...

    YanıtlaSil
  2. Yazınıza hak vermekle birlikte, bu zengin muhafazakar sayısının bu denli çok olduğunu sanmıyorum, ya da ben görmediğim için olabilir bu durum.

    Makyaj, giyim kuşam tesettür vs.. Bunlara da hak verdim, hak vermediğim bir kesim var böyle bayanlara prim veren erkekler!

    Suç sadece bayanda değil erkeklerde de var.Paketin güzelliğine bakanlar, içindeki hediyeyi merak etmiyor zaten.

    Rabbim muhafaza etsin böyle bayanlardan erkeklerden...
    Çuvaldız düştü yine benim payıma.
    Emeğiniz sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ben,servet düşmanı değilim,muhafazakarların maddi anlamda güçlenmesinin karşısında da değilim.güçlü olmanın gücünün farkındayım,ancak;israf ve gösterişin karşısındayım.zaruri sayılacaklara eyvallah,lüks sayılacaklara hayır.
    prim veren erkeklere gelince,islam kavramı her iki taraf için de aslında uzak kavramlar.kız bilincinde değil,ben ona kültür yozlaşması diyorum,erkeğin bu durum hoşuna gidiyor,nefsine yenik düşüyor.inancı yüksek olsa badanalı bayanlara itibarı olmaz.yani biraz daha yazarsam zaten,islami çemberin dışında yazmaya başlamış olacağım.burada kessem iyi olacak.yorumlarınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Öfkenizi anlıyorum zira zaman zaman o öfkeye bende kapılıyorum.Yorumum düşüncenize katılmadığım için veya şahsınızı eleştirmek adına değildi.Toplumsal olayları değerlendirken, kuklalardan ziyade kuklacılara bakmak lazım diye hatırlatmak istedim.Sonuçlardan ziyade bunun sebebini düşünmek adınaydı.Teşekkür ederim ben yazı ve yorumunuz için.

    YanıtlaSil
  5. K.Saat
    ben yorumunuzdan negatif bir eleştiri almamıştım zaten.kukla o kadar çok ki,kuklacı bile hangisini oynatacağına şaşıyordur.çünkü,islam kültürünü algılamak yetersiz,Allah ile borç-alacak ilişkisi içinde kendisini düşünüyor bir kısmı,sevap terazisinin ağır basacağını herhalde düşünüyorlar,bu da su kaldırır diye düşünüyorlar sanırım.yaptığınız her şey,Allah ile sizin aranızdadır,fakat toplumun algısına etki ediyorsanız,bu algı yüzünden sözde savunduğunuz dininiz küçümsenmeye başlıyorsa,ya olduğunuz gibi görüneceksiniz,ya da göründüğünüz gibi olacaksınız.yani sizin yüzünüzden din,birilerinin eğlencesi olmayacak.kastım budur.siz ne halt ederseniz edin(birey olarak),ama temsil ettiğinize inanılan toplumun rencide edilmesine sebep olmayın.

    YanıtlaSil
  6. son yorumumu bir daha okuyunca,sanki direk size yazmışım gibi olmuşum :) öyle bir şey yok.yazı tamamen yazının muhataplarınadır.

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.