Banner

Çocuklarımızı Koruyalım



Bana kötü gözlerle bakma,
Masumun ben, zaten anlamıyorum kötü niyetini,
Bütün insanları, çocukluğum kadar masum sanıyorum.
Büyüyemedim ben...

Bana kötü gözlerle bakma,
Ruhumda büyük bir yara açma,
Öökertme ruhumu, bedenimi,
Soldurma gülen gözlerimi, çocuk gamzelerimi...

Bana kötü gözlerle bakma, dokunma bana!
Suistimal etme çocuk ruhumu,
Beni koruyun Anneciğim, Babacığım.
Korkuyorum, bana kötü gözle bakanlardan..

Birisi bana dokundu anne,
Ama ben size söyleyemedim, korktum Anne
Ne olduğunu bilemedim, oyun sandım,
Neden bana öğretmedin?Koruyamadım kendimi anne, bilmiyordum.

Bana kendimi korumayı öğretin, anlatın; Anneciğim, Babacığım, Öğretmenim...


ÇOCUĞUNU KORU!

Çocuklarınızı dinleyin lütfen.
Sevgilerinizi, paylaşımlarınızı dar vakitlere sığdırmayın.Hep dinleyin onları, Sevin. Sizlerden çekinmeden, herşeylerini anlatabilmelerini sağlayın.Hergün onlara "günlerini nasıl geçirdiklerini " sorun.En yakın arkadaşlarını öğrenin, kendilerini nasıl korumaları gerektiğini anlatın.

Özendirmeden, cinselliği anlatın onlara. "Ayıp" diye geçiştirerek, çocuklarınızın "neden öğretmedin?" sorusunu size yöneltmesini engelleyin.Çocuğunuza sevgiyi öğretin.

Birisi, ona yanlış bir hareket yaptığında; bağırmasını, çevresindekilerden yardım istemesini, herşeyi size anlatması gerektiğini öğretin onlara..

Sadece cinsel istismar konusunda değil, her daim gelecek ümitlerimiz olan çocuklarımızı koruyun, koruyalım lütfen...

 

Tuana

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Öncelik annenin, babanındır.
    Anne eğitildimi çocuk kurtulur.
    Baba eğitildimi çocuk kuvvet bulur.
    Bunları anlayabilecek eğitim düzeyine erişebilsek keşke...

    YanıtlaSil
  2. Yaşamın kıyısında; çok güzel ifade etmişsiniz.Anne ve baba eğitimli olursa çocuk da bilinçli olur..

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.