Banner

1 MK YILIN GENCİNİ SEÇTİ: ÇOCUK!

Bayramımız kutlu olsun sevgili gönül dostları,

1MK Editörleri 19 Mayıs ruhunu yüreklerde dalgalandırmak için çalıştı bu hafta. Hepimizin kalemleri çocuk ve gençlik haklarını, istismarı yazdı durdu günlerce. Bunlar nafile çabalar değildi. İstemek gerekti önce değişim için. İstedik! İsteklerimizi ifade ettik. Sonunda halkın sesi duyuldu!

Seviye belirleme sınavları ile gençliği budanan ortaöğretim kademesindeki yürekler gelecek yıl özgür kalacak. Ama bu tek başına yetmez. Gençliğin pek çok sorunu var. Kütüphane, sosyal tesisler, okul ... Devletin gücü belli: Kırılmadan lavobo değiştirilmiyor. Kimin şah damarı kesiliyor: Bizim! Gençlerin yüreklerini umutla doldurmadığımızda kanayan cumhuriyet değil mi?

Unutmadık annesi ödeyemediği kurs ücreti için demir parmaklar ardına düşünce canına kast eden yüreği!

ÖSYM 2. sınava giriş gününü yine erteledi. Her bir sınav 20 TL olursa 5 sınava birden girecek genç, bunun parasını nereden bulacak?
Ondan sonra neden seks bu kadar ilgimizi çekiyor diyoruz. Çeker elbet! Çünkü ilkeliz. Mazlow'un kendini gerçekleştirme skalasında gele gele sadece temel ihtiyaçları karşılama düzeyindeyiz de ondan. Sonra tutar Bursaspor tarih yazdı deriz. Şuncacık parayla bu olur mu?

OLUR...
Bugün yaşam mücadelesi veren pek çok gencimiz var. Teksilde, tarlada, sokakta çalışan. Yarı ücretle çalıştırılan, hiçbir güvencesi olmayan, karın tokluğuna çalışan. Onlar görece şanslı.

Tinerci diye etiketleyip bir köşeye koyduklarımız? Bir yangında ya da cinayet haberinde tiksintiyle baktığımız bu gençler gökten zembille mi indi?

Engelli olan evlatlarımıza eşit şanslar istiyoruz. Ülkemizde sayısı yetersiz olan görme ve işitme engelliler okullarının niteliklerinin artırılmasını diliyoruz. Bedensel engellilerin özgürce yürüdüğü yollar hepimizin hayali değil mi?

Bugün aklımız hala Zonguldak'ta! Kara elmasın yüreklerimizi gölgelemesine izin verme Allah'ım. Babasının elbisesini koklayarak avunan minik kızın dualarını duy. Maden müdendisi olup işçi olan babasının hayallerini gerçekleştiren genç adamın nefesi solmasın. Göcük altındaki 30 genç nefes için dua ediyoruz.
Uyanmalı! Biz destan yazan bir milletiz. Çanakkale hala ayakta! Kocatepeden yükselen o sesi hissetme zamanı şimdi. Yıllar oldu Samsun'a gitmeyeli. Çiftlik Caddesi'nde dondurma yiyerek gezmeyeli. O coğrafyada Mustafa Kemal'i hissetmeyeli. Bugün gençlerle bunu hissetme zamanı değil mi?

1MK Editörleri son bir haftadır memleket meselerini düşündü. Çıkış noktamız ise hayatı sevmek ve üretmek oldu. Bir genç olmalıydı bize bütün bunları hissettiren. O da bulundu!

1MK Editörleri her türlü engele karşın yaşamın üretken olabileceğini bize gösteren, tek başına bir tekerlekli sandalye kampanyası yapabilecek kadar cesur olan, tüm sosyal sorumluluk projelerinde yanımızda olan sevgili ÇOCUK'u işte bu nedenlerle yılın GENCİ seçti.

Yaşanancak çok günümüz var. Üretecek! Çocuk gibi gençlerin sayısının artması dileklerimizle.
Bayramımız kutlu olsun.

1MK YÖNETİMİ

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. cok guzel bir yazi, ÇOCUK tebrikler :)
    ancak Bursaspor bu yaziya nasil girmis niye girmis pek anlayamadim, iyimi olmus kotumu olmus onu da anlayamadim :)

    YanıtlaSil
  2. Uzağa giden yazmış, gözlerim dolu dolu okudum..
    Ellerim klavyede öylece bakakaldım satırlarının altına iliştirmeye kelimem yok.

    Çocuk artık büyüdün, sen bir GENÇ'sin. :)
    Hep yanımızda ol emi. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Cocuk tebrik ediyorum,

    uzaga giden kadin bu güzel calisma icin sizi kutluyorum!

    saygilar herkese

    YanıtlaSil
  4. "genç çocuk" demek ki artık mükellef olabilir. harry potter bile büyüdü... seni yeni görevler bekliyor çocukcan:) hadi bakalım tut şu işin ucundan..

    YanıtlaSil
  5. sevgili ÇOCUK tebrik ederim.bir de FARKINDA OLMADAN yarana parmak bastığımı gördüm,bunun için de özür dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Senbilirsinanne seçildiği günlerde bir yazısını okuduğu, "...Kendim yaptım, herşeyi kendim yaptım..." satırlarına bayıldığı Çocuk'un Yılın Genci seçilmesini çok anlamlı ve yerinde bulan "abla", "gerçek yaşam"ın, "sorumluluk almak"la başladığını bilir. Bu bilince varan kişinin gençliğinin uzun sürmeyeceği, "kâmil insan" olmakta gecikmeyeceği gün ışığı kadar âşikârdır...

    YanıtlaSil
  7. Senbilirsinanne seçildiği günlerde bir yazısını okuduğu, "...Kendim yaptım, herşeyi kendim yaptım..." satırlarına bayıldığı Çocuk'un Yılın Genci seçilmesini çok anlamlı ve yerinde bulan "abla", "gerçek yaşam"ın, "sorumluluk almak"la başladığını bilir. Bu bilince varan kişinin gençliğinin uzun sürmeyeceği, "kâmil insan" olmakta gecikmeyeceği gün ışığı kadar âşikârdır...

    YanıtlaSil
  8. Yazı harika sonuç muhteşem. Tebrkler 1MK Ve tebrikler ÇOCUK.

    YanıtlaSil
  9. Ne diyeyim bilemedim.. Saatlerdir açmadığım bilgisayarı açtığımda, böyle bir şeyle karşılaşmak, aklıma gelecek en son şeydi.. Gel gör ki, hayat hep böyle oldu; akla gelmeyen, hep başa geldi..

    Kim düşünüp kaleme aldıysa, kim destek verdiyse ve kim tebrik ettiyse ve kimin bu olaydan haberi dahi yoksa;
    Allah cümlenizden razı olsun
    ve
    yâr
    ve
    yardımcınız olsun..

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.