Banner

telefonsuz yaşamak...


ne kadar zamandır cep telefonsuz dışarı çıkmadınız?
ben son 10 yılda 3 gün cep telefonsuz yaşadım.mükemmel bir şey.özgürsünüz.kimse sizi aramıyor,nerede olduğunuzu bilmiyor.sizden bi haber.sizin aklınızdan "acaba -şu-ne yapıyor?"diye sorgulamak geçmiyor.bir sonraki an,neler yapacağınızı sadece siz biliyorsunuz.arayan müşteri yok,arayan patron yok,arayan personel yok,arayan eş yok,arayan dost yok.tek başına bağımsızca yaşıyorsunuz hayatı.bir sonraki adımınızda yapacağınızı düşündüğünüz şeyi bir telefon ile kesileceğini düşündüğünüz bir durum yok.oturup bir yerde çay yudumluyor,denize gözleriniz uzanıyor,o anı bölecek bir "zırr!"sesi yok.eğer karşılaşırsanız bir dostla sıcak yüzü var,soğuk bir "zırr!"yok.
bu duyguyu unuttuğunuza eminim(ya da emin sayılırım diyeyim),hatırlamıyorsunuzdur.bunu bir deneyin,seveceksiniz...

Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Günümüzde böyle bir şekilde yaşamak imkansız hale geldi, ama en azındna o telefonların kapatma tuşunu kullanabiliriz değil mi?
    Komik ama cidden telefon bizi esir alan bir araç haline geldi. Şarjı bitiyor kapanıyor, aman allahım nasıl bir soru yağmuru! "Nerdeydin, bana mı küstün niye kapattın ?"
    Telefon yokken nasıl yaşıyorduk acaba

    YanıtlaSil
  2. daha insani yaşadığımız kesin.ben çat kapı gidilen,gelinen misafirliklerde insanların sevinçlerini hatırlıyorum da.
    telefonu kapatmak,bana hiç çözüm gelmedi,varlığı,varlığıma kötü bir armağan gibi hissettim hep.

    YanıtlaSil
  3. Hiçbir sorumluluğunuz yok ise belki saatlerce hatta günlerce teknolojinin getirmiş olduğu sıkıntıdan kurtulmak için bazı şeylerden uzak kalabilirsiniz.

    Ama birilerine karşı sorumluluğunuz var ise ve siz olmazsanız bir takım aksamalar olabiliyorsa, her şeyi kapayıp hayatın bazı sorunlarından kaçamazsınız.

    GİBİ ME GELİYOR.

    ışık.

    YanıtlaSil
  4. hani vardır ya...bir ürün pazarlayacağınız zaman,potansiyel müşteriye o ürüne ihtiyacı olduğuna inandırmalısınız önce.sanıyorum bize de SORUMLULUĞU koz olarak kullandılar,ya da biz öyle düşünüyoruz.teknoloji bir taraftan iyi bir şey-onun sayesinde şu an bu alanı kullanıyoruz-ama onlarsız olmazmış gibi geliyor artık hepimize.biz,anı kaçırmamak,ya da an da yaşamak istiyor,her bilgiden anında haberdar olmak istiyoruz.hayat öyle ya da böyle akıyor.biz ne durdurabiliyoruz,ne etki edebiliyoruz.BÜYÜKLERİMİZ DAHA MI SORUMSUZDU BİZDEN...
    yine de son paragrafınız düşünülesi bir paragraf...

    YanıtlaSil
  5. son dort senedir cep telefonsuz yasadim ve hala daha da yasiyorum gordugunuz gibi :) yasaniyor yani istenince, hicbirsey eksilmiyor hayatindan insanin...
    Sorumluluga gelince, bence sadece insanlarin uydurdugu bir bahane, benimde oldukca fazla sorumlulugum vardi son dort yildir, hicbirini de aksatmadim, hic kimseyi ihmal etmedim telefonum yok diye. Uzgunum ama bence sorumluluk olayini telefonla bagdastirmak tamamen safsata.
    Herkese telefonsuz, radyasyonsuz,daha ozgur gunler dilerim :)

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.