Banner

"Hayattan Bir An / Kendin Gibi Düşün, Kendin Gibi Davran"



"Hayattan Bir An"


"kendin gibi düşün, kendin gibi davran"

bugün, küçük cadı babasına gidince, büyük cadı da gelmeyince, ben yine kendimle kadım.. yalnız kaldım demiyorum, kendimi hiç yalnız hissetmiyorum çünkü.. içimde bir sürü ben var bana yarenlik etmek isteyen.. küçük bir kız çocuğundan tutun da bin yaşındaki bir bilg...eye kadar..

önce içimdeki küçük kızı gezdirdim biraz sahilde, sevdiği şeyleri alıp şımarttım onu.. sonra içimdeki aşık kadın için aşık olduğu müzisyenin fotoğrafını bastırdım bir fotoğrafçıda.. daha sonra, yeni kurulmaya başlayan sahil pazarından, içimdeki bilge kadın için de bir kitap bakmak için kitap tezgahının önünde durdum ve bütün kitapları bir çırpıda gözden geçirdim.. "al beni" diyen bir kitap olmadı..

kitapçı bayan "nasıl bir şey arıyordunuz" dedi..

"ben de bilmiyorum, beni çeken bir şey olursa alacaktım" dedim..

henüz tezgaha yerleştirmediği kitapların arasından bir kitap çıkardı..

"bu nasıl, bayanlara en çok sattığımız kitaplardandır" dedi..

kitabın adına baktım, "kadın gibi davran, erkek gibi düşün", arka kapağını okudum kadınlara yapılan malum tavsiyeleri içeriyor..

"yok," dedim.. "kalsın, ben kendim gibi düşünüp, kendi içimden geldiği gibi davranacağım."

eve gelirken de düşündüm, ben hiç bir zaman düşünürken "şunu bir de erkek gibi düşünsem nasıl olur" diye bir düşüncem olmadı.. düşünürken, hele ki acilen düşünülmesi gereken şeylerde kadın olduğumu bile unutup, sadece bir insan gibi düşündüm.. kendi beynimin ve aklımın yettiğince, kendim gibi düşündüm.. ne kadındım, ne erkektim düşünürken, sadece düşünen bir beyindim.. hatta çoğunlukla çevremdeki erkeklerin -özellikle eşlerimin- bile düşünemediklerini düşündüm.. annem de öyleydi, babamın düşünemediği çözümleri düşünür bulurdu.. "erkek gibi düşünürdü" deyip anneme, bir kadına bahşedilen aklı ve mantığı erkeklere mi mal edelim yani şimdi..

iyi düşünen kadınlarda çok, iyi düşünemeyen erkekler de..

biz en iyisi kadın erkek diye ayırmadan, kendimiz gibi düşünelim ve kendimiz gibi davranalım.. kendi ihtiyacımız olan düşünce ve davranış kendi içimizden hiç zorlanmadan gelecektir zaten..

biz kadınlara da "kadın gibi düşün, kadın gibi davran" diyen, en büyük çekim gücünün kendi içimizden gelen doğallıkta olduğunu anlatan kitaplar yazılsa artık ve hayatın dengesinde bize düşen tarafın hakkını vermenin yolu açılsa.. her şeyimizle kadın gibi olsak, sokakta sigara içerek, araba kullanırken küfür ederek ve daha benzer bir çok şey de erkeklerle yarışmayı marifet saymasak..

bize bahşedilen hanımefendiliği, nezaketi ve inceliği korusak.. erkek gibi kadınları değil, kadın gibi kadınları çoğaltsak.. diye "kendim gibi" düşünüp durdum eve gelene kadar işte..

...

Hülya Bilge GÜLTEKİN

...

Yorum Gönder

0 Yorumlar