Banner

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN.




Boş bir sayfaya bakıp durdum uzun bir süre.Ellerim ,aklım çok şey yazmak istiyor.Ama bugünü uzun uzadıya anlatmak zaten istemiyorum.Her Türk genci 29 Ekimi adı gibi bilir.Yada en azından ben öyle düşünmek istiyorum.Benden biraz kısacık bir bilgi tazeleme yapacak olursam.


19 Mayıs 1919’da Atatürk’ün Samsun’a çıkarak Milli Mücadeleyi başlatıp, 29 Ekim 1923 tarihinde de “Türk Milletinin karakterine ve adetlerine en uygun olan idare, Cumhuriyet idaresidir.” diyerek ilan ettiği Cumhuriyet, Türk Milletine bırakılmış en büyük miras ve vazgeçilmez bir değerdir.
Cumhuriyet’te egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Atatürk’ün hedef olarak gösterdiği çağdaş uygar ülke olma yolunda laik, demokratik Cumhuriyet rejimi ile kat ettiğimiz mesafe küçümsenecek gibi değildir. Cumhuriyet bize ulus olma, dünya milletlerinin onurlu bir üyesi olma bilincini kazandırmıştır

Ben Atatürk hakkında ailemden ,öğretmenlerimden ,dedemden (nur içinde yatsın) pek çok şey öğrendim .Oğlum daha yeni yeni konuşmaya başladığında;tonton teyzemize emekli öğretmendir kendisi her gittiğimizde onun duvarındaki Atatürk’ün resmini gösterirdik.Aklına girsin diye ismini tekrarlardık.Bayrağımızı anlattık,tabi o ne kadarını anladı bilmiyorum ama ileride sanırım meyvelerini toplarız gibi geliyor.Bugün söylediği bir şey çok hoşuma gitti.Balkonda rutin ev hanımlığı çalışmalarımı yaparken oğlum geldi yanıma.Oğlusun söylediği şuydu ”Aaaa ne güzel her yerde bayrak var.Bizimde bayrağımız var”.Tabi haklı olarak yarının önemin de anlattık ona.Onun anlayacağı şekilde.
Günümüze dönecek olursak şu sıralar millet olmamız Cumhuriyetimize sahip çıkmamız gereken bir dönemden geçiyoruz.Atatürk’ün evlatları ,mirasçıları olarak,onun izinden sağlam adımlarla devam etmemiz gerekiyor.Bu zafer kolay kazanılmadı.Bu hak kolay elde edilmedi,

Hak ve hürriyetlerden yoksun toplumların ayakta kalmaları ve yaşamaları mümkün değildir. Bu nedenle, bizlere ve gelecek nesillere düşen en önemli görev; Türkiye Cumhuriyeti’nin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü savunmak, Atatürk ilke ve inkılaplarını koruyup, kollamak iç ve dış tehditlere karşı duyarlı olmaktır.

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.

Yorum Gönder

0 Yorumlar