Banner

HİSSİ KABLEL VUKU



Hissetmek kolay mı..
Hayat kalbinizi derin kazmamışsa, hissedemezsiniz..

Hayatın bir bildiği var..
Hayat; hissetmesi ve hissettirmesi için yaratılmış olanların kalbini derin kazar, hatta oyar..
Oyar ve içine hissettirme tutkusunu koyar..

"Hissediyorsam ve hissettiriyorsam varım..
Ancak ve ancak;
Hissediyorsam ve hissettiriyorsam var olduğumu anlarım.."

Hayatın bir bildiği var..
Hayat üzerine düşeni hakkıyla yapar..


***


Martıların çifter çifter uçuşlarına bayılıyorum..
İnsan çiftlerinde rastlanası çok nadir bir samimiyeti, bir coşkuyu hissetmemek mümkünsüz onları izlerken..

İki martı,
Tavaf ediyor İstanbul'u,
Gözleri de kanatları da açık..

"Yürekleri de.."


***


Bilir misiniz;
Küçücük bir şiir yüzünden..
Ne kadar gözyaşı dökülür bir çift gözden..

Her şeyin bir bedeli varsa şu dünyada;

"Şiirinki gözyaşı.."

Ağlattın şiir, hem de çok..
On yüz bin milyon gözyaşı döktüm senin yüzünden..

Hayatın içe dokunan bir anını ya da anısını, ya da gözüme takılıp kalan güzel bir karesini küçücük bir şiire sığdırdığımda benden mutlusu, benden başarılısı yok..

"İyi ki varsın şiir.."


***


Kadıköy Lisesi'nin İstiklâl Marşı törenini izliyorum penceremden..

İstiklâl Marşı bitiyor, ezan okunmaya başlıyor..
Her şey insanoğlunun içini dışına çıkarmak için birbiriyle yarışıyor sanki..
Ne zaman hayat insanoğlunun hakettiği kadar güzel olacak..
Ne zaman..

"İçimiz, dışımız bir olduğu zaman.."


***

Bir nakarat, takılıp kalmış dilimde;

"Yolu tutmuş eşkiyalar
Bırakmıyor, bırakmıyor.."

Şarkılarla, şiirlerle,
Damla, damla sızacağız..
Damla damla yol alacağız..
Gün gelecek..
O gün gelecek..

"Damlaya damlaya göl olacağız.."


***


Eskimolar; Tanrı'nın, "çocuklar ve delililer" ile rüzgar aracılığı ile konuştuğuna inanırlarmış..

Çocuklar duyuyor mu bilmem ama ben duyuyorum Tanrı'nın uğuldayan fısıltılarını..

Tanrım..
Rüzgâra söyle
Okşasın beni
Usulca

"Annem gibi.."

Hülya Bilge GÜLTEKİN

Yorum Gönder

0 Yorumlar