Banner

Beni fethedemedin, Fetih!


Fetih fetih diye kudurdular lan, neymiş arkadaş. Zaten bayılıyolar bu ara osmanlı osmanlı takılmaya, bu da ortama gayet cilalı biçimde girdi, hayırlısı. 
Hemen atlayın üstüne, oo efektli film koş koş. Hocalarım okusa kızacaklar, 'Türk filmlerine gidin, Türk filmi kazansın, gelişsin' diyecekler belki ama, gitmem arkadaş. Gitmem. Çünkü gayet boktan bir tecrübem oldu kendileriyle. Şöyle ki; 

Orda figüranlık yapan bir arkadaşımın parasını vermediler. 3 gün sabahtan akşama kadar sette canı çıktı, verecekleri 3 kuruş para he, figuran harçlığı işte. Herifler kuş kadar figuran parasını cebe indirme peşinde, nerdeyse kapılarında yattık alamadık. O birine gönderir ,öbürü diğerine. Dön dolaş ordan oraya, resmen terbiyesizlik lan artık. Hayır bide yüzüne bakıyolar, arıycaz diyolar aramıyolar, sen sorunca hatırlamıyolar, hadi herşey baştan. Alınamadı o 3 kuruş para.
Bi de puştun evlatları utanmadan fragmana koymuşlar çocuğu, yuh. Görünce kitlendim kaldım. Fragmanda padişahın kıyafetlerini tutan yandaki askerlerden biri benimki.
Al hatta linkini de veriyorum. 20-21.snde en sağdaki kıyafetleri tutan uzun boylu heybetli çocuk

O yüzden hayatta para verip de gitmem. Gidenin de parasına yazık olmuş derim. O parayla müzeye falan gidin daha dürüst yoldan öğrenirsiniz tarihi onu bunu.
Filmin prodüksiyonunun ne kadar dandik olduğunu bizzat orada bulunduğumdan biliyorum. Padişahı oynayan çocuğu ne şartlarda oynattıklarını da gördüm. Çocuk uykum geldi, acıktım arasında mekik dokudu, yazık. Annesi dolanıyo ortalıkta, soruyo bulduğuna; 'napıyım? ne zaman çekilicek? giydiriyim mi, uyutiyim mi?' Cevap yok. 'Bekleyin bekleyin'. Çocuk perişan oldu. Annesiyle bizzat o bekleme alanında muhabbet ettim, kadının kendisi dedi  'ne biçim iş anlamadım' diye.
Düzensiz, kontrolsüz, insan emeğinin hakkının verilmediği berbat bir organizasyondu. Sonrasında savaş sahnesinin çekildiği alanı o koca koca dekorlarla pislik içinde bıraktıklarını da biliyorum.
Filmi hiç merak etmiyorum.
O 'en çok para bayılındı' denen filmin emekçileri bişey kazanmadıysa, bu filmin faruk aksoydan başkasına hayrı yok demektir.
 Ben bu prodüksiyonu, sineması para kırmaktan başka bir yere ilerlemeyen Türkiye'nin, başka bir kötü organizasyonu, başka bir ayıbı olarak görüyorum.
Bu benim yaşadığım olaydan çıkardığım yorumumdur.
Yine de izleyene iyi seyirler dilerim.
Düzgün bişeyler izlemek isterseniz, sorun, gösteririm.

Yok efektleriyle Türkiye’nin gururuymuş bilmemne, sikerler öyle efekti afedersin.



Daha fazla süperlik için; http://sorbeniustana.blogspot.com/

Yorum Gönder

2 Yorumlar

bozbek dedi ki…
Arkadaşınızın durumuna üzüldüm ama film başarısız değil ki..İzlenmesinde fayda var bence..
Ceylan Eren dedi ki…
ben t-shirt bile alırken satıcısının tavrına bakarım, hakedip haketmemek önemli benim için. o yüzden para vermem bu adamlara, ondan. dediğim gibi ürünü güzel bulup merak edip giden olur, bilemem. ama hakeden adama gitsin benim param. böyle düşünüyorum her alış- veriş durumunda.