Banner

Pastoral Senfoni


Ne sevilesi bir mevsimdir şu sonbahar..
En sevdiğim mevsimdir..

Bütün renkleri içinde saklayan gizemli bir kutuya dönüşür dünya sonbaharda..
Kutunun her gün görünmeyen bir el tarafından açılacağını biliriz de içinden hangi rengin saçılacağını, yerin ve göğün hangi renge boyanacağını bilemeyiz..

Böyle değişken..
Böyle sürprizli..
Böyle rengarenk..
Pastoral bir senfonidir sonbahar..

Sevilesi mevsim..
Sevdiğim mevsim..
Sonbahar..

Rüzgârı başka güzel..
Yağmuru başka güzel..
Sıcağı başka, soğuğu başka güzeldir..
Güzeller güzelidir..
Mevsimlerin en güzelidir..

Yaz uykusuna yatırdığımız battaniyelerimizi uyandırdığımız, üşüdükçe sıcacık ve yumuşacık tenli bir sevgiliye sığınır gibi battaniyelerimize sığındığımız, battaniyelerimizle sık sık seviştiğimiz mevsimdir..
Nasıl da güzeldir battaniye altına anne karnı pozisyonunda kıvrılıp, sonbaharın sesini dinleyerek kimi hülyalara, kimi rüyalara dalmak..
Kimi deli bir rüzgâr olup gökyüzüne, bilinmeyene dokunmak..
Kimi dolu bir yağmur damlası olup, yeryüzünün derinliklerine sokulmak..

Rüzgârla şahlanmak..
Yağmurla ağlamak..
Bir başka güzeldir sonbaharda..

Sararıp solmuş, gizli kuytularımıza hapsolmuş yaşanmışlıklarımızı saklamak mümkünsüzdür sonbahar rüzgârından..
Ruhumuzun en kuytu köşelerine kadar girer ve savurarak döker gözlerimizin önüne hepsini..
Gözümüze döktükçe, gözümüze soktukça ağlatır, sonbahar yağmurlarına karıştırır, sonbahar yağmurlarıyla yarıştırır gözyaşlarımızı..

Gök ağladıkça, yer de ağlar sonbaharda..

Sizi bilmem ama sonbahar yağmurları yağdıkça ağlarım ben..
Hem de seve seve, aşk ile ağlarım..

"Gökler ağlıyor dostlar, ben ağlamışım çok mu.." diyen Barış Manço'ya yaslar ruhumu, ağlaya ağlaya dibine kadar yaşarım sonbaharı..

Barış Manço gibi; "Rahmet yağarken dostlar, ben ıslanmışım çok mu.." deyip, atarım kendimi sonbahar yağmurlarının altına..

"Damlalar..
Ezin beni ezebildiğiniz kadar
Çiğneyin şeffaf postallarınızla
Islatın iliklerime kadar
Ne gelirse senden gelsin sonbahar.."

Diye diye iliklerime kadar ıslanırım..
Aşkın mevsimidir sonbahar..
Aşk mevsimimdir..

Az sayıdaki aşklarıma sonbaharda tutulmuşumdur hep..

Diğer mevsimlerde, aşka direnen aklımı başımdan kolayca alır ve beni aşka teslim etmeyi ustaca başarır sonbahar..
Benim gibi aşk kaçaklarını eninde sonunda tuzağına düşüren bir avcıdır, aşk avcısıdır..

Eros'un mevsim olup yeryüzüne inişidir sonbahar..

"Sonbaharda başlardı aşk masallarım
Bir varmış, bir yokmuş, bir çokmuş..
Sonbaharda biterdi, hiç yokmuş.."

Rüzgârıyla getirdiği aşkı, rüzgârıyla da götürür sonbahar..
Yapraklarını döktüğü ağaçlar gibi, çırılçıplak bırakır insanı..
Kardan kefenini giymeyi bekleyen bir ölüye çevirir..
Yeniden doğuş için gözünü kırpmadan öldürür..
Ölüp, ölüp dirildikçe, yeniden doğdukça daha da sevilir sonbahar..

Aşk ile güldürür..
Aşk ile öldürür..
Kendini aşk ile sevdirir sonbahar..

Aşkın mevsimidir..
Aşk mevsimimdir..
Benim mevsimimdir sonbahar..

"Adım eylül benim
Soyadım sonbahar
Yüzüm, gözüm eylül
Hüznüm sonbahar..

Bitme eylül
Gitme sonbahar
Gözlerimde hep kal..
Hep kal.."

Hülya Bilge GÜLTEKİN

Yorum Gönder

0 Yorumlar