Banner

nasiliz neler yapiyoruz?

merhaba,
cumartesi'den beri ha yazdim ha yazacagim, bugun sali ve ancak yaziyorum - ki umarim post edebilirim.
*an itibari ile Bulent Ortacgil'in son albumu skroplanmakta* :)
**bilmeyenler icin - album'un adi Sen**
hadi sunu da vereyim ya, okurken dinleyin? Bulent Ortacgil - Hic Canim Yanmaz

uzun zamandan sonra, her hafta en az 1 post'um olacak ulen diye donen ben, az once ne fark ettim biliyor musunuz? Ada'm da yazarken de bu gecerliymis sanirim: ben alkol almadan yazamiyorum. ki ben zaten alkol almadan yasayamiyorum. her neyse eski defterleri durduk, ortadan devam ediyoruz artik.
simdi iste yaziyorum, nasilim neredeyim ve neler yapiyorum:
hic sevmedigim bir isim var, istanbul'da oturuyor calisiyorum (her ne kadar hem oturdugum hem de calistigim semt istanbul'un cok disarisinda oldugundan, ne kadar istanbul'da sayilirim bu tartisilirsa da..). mezun olur olmaz is bulmak mecburiyetindeydim dolayisi ile beni isteyen ilk firmaya vardim ben de. ilk basta heyecanliydim, planlama yapacaktim, uni hayatim boyunca oo lojistik super bir sektor calismalisin bence diyenlere bir kere kulak vereyim dedim. hayir efendim lojistik planlama ile lojistik firmada ihracat planlamanin alakasi yok imis. bir sure brit'ler ile calismak hosuma gitti, gecem gunduzum yoktu surekli telefonda notebook basindaydim, yetismiyordu isler ama mutluydum, zamanla maasimi da basa gore iyilestirdiler oh dedim. sonra efendim, birimimiz buyumeye basladi, yeni elemanlar geldigi halde yeni ihtiyaclar dogdu ve bu yuzden ben musteri temsilcisi oldum. basta kendimi kandirdim, dedim ben siradan bir mt degilim, ben brit musteri lerin temsilcisiyim, imalatcilardan banane (ihracatciyim hala), kavga gurultu bir sekilde (hic bir seyi bilmeden) neredeyse 90% isi kaptim, tikir tikir asla gitmiyor ama kavga gurultu artik benim yuzumden kopuyor en azindan :) kavga etmek kavga cikarmak ve kavgayi kazanmak ovgu sebebi efendim bu arada.. ve 1.5 sene oldu simdi depresyondayim, temmuz sonu agustos basi 1 hafta gb ziyaretim var, onu da tamamlarsam iste artik buradan hic ayrilamayacakmisim gibime geliyor. neden mutsuzum asil biliyor musunuz, ben tek basima kazanacagim her bir para ile mis gibi yasardim, gecinirdim yani, zaten asosyalim kimsem yok, alkolu biraktim, alisveris yapmadan aylarca (yipranana dek) ayni giysileri giyebiliyorum, vs vs. ama basta faturalar ve kredi borcu, sonra valide ve kardes, arada ufak masraflar filan insanin belini fena bukuyor. iste bu zoruma gidiyor. ve benim babam sag, yuksek rutbe ile emekli oldu, her neyse gecmis defterleri durmustuk degil mi..
ben yeni mezun gibi sifirdan baslamaya hazirim ancak yeni mezun maasi ile calisamam ve yeni mezun safligi yok, bu yuzden benim basvururken korktugum kadar isverenler de isteksiz sanirim 1.5 yildir ihracat ile ugrasmis birisini sifirdan egitip de somurmeyi istemiyor kimse. kimse istemiyor yemin ederim. tek bir firma istedi o da 1200 tl maas dedi, ben o 1200 tl ile kredi + aidati oderim faturaya para kalmaz :)
her neyse
sevmedigim bir iste calisiyor ve yenisini bulamiyorum. bulacagim is cunku yine istedigim gibi bir sey degil kat be kat daha fazlasi olmak zorunda, normalde olacagindan daha cok faktoru karsilamasi gerekiyor. ve kimse beni istemiyor..
bugunlerde baska ne var biliyor musunuz,
kardesim tegmen cikti gecen sene kara harbiyeden, bu ay sonunda kurasini cekti ve kayseri'ye gidiyor. kayseri'ye gitmesinin tek rahatlatici kismi direk hakkari ya da sirnak ya da tunceli olmayisi idi, fekat sunu ogrendik ki: kayserideki birlikleri 8 ayligina ya kuzey irak ya da hakkari sinira cekiyorlarmis :)
o bu degil de, ben baya annelik rolunu kabullenmisim bunu sadece anneme yapiyorum saniyordum (pisikologum oyle demisti) ama yok biraderim dun yola cikarken (egitim icin bir haftaligina ayrildi buradan) arabasini hazirladi filan, soyle bir baktim arkasindan, "ulan bu cocuk eninden sonunda hep ya bu ya ananemlerin eve donuyordu, bitti artik, aha bir ayrilacak pir ayrilacak"
nerede olacagini dusunmedim o an, sadece minik kusumuz yuvadan ucuyordu yani :) gozlerim doldu, tayini belli oldugundan beri ilk defa. hatta isparta'da kursta, bacaklari donup da dagdan acile indirildiginden beri diyelim biz suna..
onun pek umrunda degil gibi gorunuyor, elbette ana evi olmaz hic bir yer geliyor yemegi cogunlukla hazir, arkasini toplayan var, camasirlari gun asiri yikandi filan. simdi her sey sifirdan basliyor onun icin de.. nasil zorlanacak tahmin edemiyorum, o cunku cok farkli yetisti, yatili okulda pek bir sey gormedi duymadi etmedi, faturalar, kira, alisverisler vs nasil hallolur arabasinin nelere ihtiyaci olacak, parayi odedim bitti degil, bunlari bunlari hic bilmiyor. ve tek basina yapacak bunlari, yasayacak ogrenmek icin, ama tek basina. zaten hic bir sey anlatmiyor..
kesmek istiyorum artik burada :)
son bir konu var aklimi kurcalayan, cok basit bir sey.
benim tek bir arkadasim kaldi, o da kaldi mi hala emin olamiyorum, yaz tatiline sonunda ! beraber cikalim bu sene dedik, benim pederin devremulkunun tarihini soyledim ona da uydu, tam tazokulunun basladigi haftanin bir oncesi hafta, anlastik, sonra hatta sikinti cikti, peder burasi full vbbdd'ne yer yok dedi, sonra 5ncimiz gelemiyormus haberi geldi, simdi vbbdd me ulasmaya calisiyorum ama tele yanit yok, mesaja da maile de...... ve kotusu de ben valideme de bir sey demedim, pedere de izin aldigimi soylemedim - her ne kadar o gelecegime inansa da.. valide oraya gittigimi bilse omru billah bir daha konusmaz benimle. pedere son dakika gelmiyorum desem ben iznimi nerede yiyecegim? burada kalamam, kalmam imkansiz, zaten her gun aglayarak gidiyorum ise!
1. bence vbbdd m beni ekecek sizce?
2. bence ben bu tatilde pek hos vakit geciremeyecegim, sizce? :)

son olarak ozet gecelim mi alinacak dersleri?
1. para lazim diye ne olur aman diyim buldugunuz ve is tanimi sizi memnun etmeyen bir ise girmeyin
2. gec kaldim, bir kere basladim diye ayrilmaktan korkmayin
3. zamanla duzelir diye sakin beklemeyin, ya agzinizi acin konusun ya arkaniza bakmadan kacin
4. cahillikte yas ve egitimin bir etkisi yoktur, hele sinir hic yoktur, ailede her seyi ogrenmemiz gerekiyor (en azindan temel her seyi) ogretmeyen ebeveynlerin cani cehenneme afedersiniz ama...
5. tatil icin son dakikada izin alip son dakikada uygun kim var ise onunla uygun neresi var ise oraya gitmeli.
6. people always leave (hayatimin ozeti, felsefesi falan filan..)

1mk'dan uzak kalmayin anacigim.
sonsuz saygilarimla;

Manik~

Yorum Gönder

0 Yorumlar