Banner

Romantik-komedinin hakkını veren bir film: Bangkok Traffic Love Story




รถไฟฟ้า..มาหานะเธอ 
Rot fai faa... Maha na ter
Bangkok Traffic Love Story 
Bangkok Trafiğinde Aşk Oluşumu

 Tür: Romantik-Komedi
2009



Mei Li rolünde Sirin Horwang
Loong rolünde Theeradej Wongpuapan 
Plern rolünde Unsumalin Sirasakpatharamaetha [Soyada bakın. Maşallahı var :)]


Ben genelde izlediğim filmler hakkında yazarken konusu şöyle diye yazmıyorum. Yazıyı okuyanlar konuyu az çok çözmüş oluyor zaten. Spoiler olayı olursa baştan yazıyorum. 

Karşımızda 2 saat 6 dakikalık uzun ama bunun yanında oldukça da güzel bir film durmakta. Esas kızımız Li 30 yaşında, göğüsleri yok denecek kadar küçük (filmdekilere göre, bence idealdi. Nadide Sultan tarzı severler üzgünüm!) güneş panelleri satan bir şirkette çalışan bakire bir kız. Filmin ilk sahnesinde kendisini sarhoş nedime olarak görüyoruz. En yakın arkadaşı Ped evleniyor ve Li baş nedime olduğu düğünde zil zurna sarhoş. İşte fotoğraf çekilmeler, kızımızın kusması filan derken bu düğün olayı bitiyor bizde filmin ana konusuna giriş yapıyoruz.

Düğün kısmında çok güldüğüm bir yer vardı. Li eve gitmek istiyor. Sarhoş olduğu için Ped seni ben bırakayım tarzında bir cümle kuruyor. Bunun üzerine bizimki "Aa hayır rahatını bozma sen hem yeni evlisiniz. Ben iyiyim gidiyorum" diyor ve yeni evli çiftimizin yorganlarının üzerinde gül yaprakları bulunan yatağına yatıyor. Bu sahnede bildiğin kahkaha attım. Çok doğaldı, çok güzeldi.

Neyse filme geri dönelim Li sarhoş sarhoş araba kullanırken bir anda hakimiyeti kaybediyor ve araba dönmeye başlıyor. Dönerken dikiz aynası bir yere çarpıp ileride yemek yiyen tren garı çalışanlarının olduğu masaya uçuyor. Li'nin araba duruyor, onun iyi olup olmadığına bakmaya biri geliyor o masadakilerden ve ana konuya giriş yapıyoruz.



Gelen kişi esas oğlan tabi: Loong.. ( Gereksiz bilgi: Loong Tay dilinde amca demekmiş ayrıca) Ve böylece ikilimiz tanışmış oluyor. 

Li eve geldiğinde babası ona kızıyor ve arabasının anahtarını alıyor. İş yeri evine çok uzak olduğu 5 vasıta ile gidip geliyor. Otobüs, tren, vapur, motorsiklet, bir de üstü açık otobüs benzeri bir araca biniyor Li. Bu kısımlarda acıdım kıza. Hele otobüste birinin koltuk altı tam burnunun hizasına denk geliyor. İğrenç! Bangkok bi de hava sıcaklığına da düşünün. :)

Bundan sonrası ise romantik-komedilerde aklınıza gelen şeyleri kapsıyor. Bunlar:

  • Li'nin Loong'un güneş gözlüğünü kırması.
  • Loong'un film kiralama dükkanına gittiğini öğrenip oraya giderek onu beklemesi.
  • Esas oğlanın hergün bindiği durakta bekleyip tren geldiğinde bir hışımla içeri girmesi ve çocuğun bineceği vagondan nefes nefese çıkarak "tesadüf" karşılaşması yapması.
  • Akıl aldığı liseli kızın Loong'u beğenerek cep telefonu numarasını alması ve film kiralama dükkanında part-time işe başlaması üzerine kızın cep telefonunu alarak 3 sevgilisine de mesaj çekip dükkana gelmesini sağlaması :) / Süper sahneydi bu bayılmştım. 



Bu arada dükkanda olan bir olay var ki evlere şenlik. Plent (liseli kız) cep telefonunu çantasında bulamadığını söyleyerek çağrı yapmak için Loong'un cebini istiyor. Bu sayede kendi cebine çağrı atacak ve karşılıklı olarak telefonlarda numaralar olmuş olacak. İşte tam sürtük! 18 yaşında bi de. Utanmıyor. Neyse, çağrıyı atıyor o sırada "Hah burdaymış diyerek telefonu çıkartıyor. Telefondaki süsleri görmeniz lazım ama. En az 15 tane süs var kocaman böyle. Bu kadar mı belli edilir. Deli gibi gülüyorum o arada ben. Li de "Bunu mu bulamadın o çantada. Yalancı" gibisinden bir cümle kuruyor. 

Maddelere devam edelim:

  • Loong'la beraber gezerken adama bakan kadınlara hava atması. Parmağıyla  "O, BENİM!" yapması.
  • Loong'un laptopunu kırması.
  • Loong'un fotoğraf makinesini kırması. Allah'tan çocuğun kafasını kırmadı. Ben onu da beklerdim hani.
  • Laptopu tamir ettiremeyip gecenin 2'sinde Loong'un çalıştığı yere gelip onu beklerken uyuya kalması. 
  • Su festivalinde [Sokaklarda herkesin su savaşı yaptığı bir festival. Çok eğlenceli burda da yapılmalı :)] Plern'in de olaya nane olarak 3'lü savaş yapmaları.
  • Gözlem evine gitmeleri ve orada uyumaları. Filmde sürekli uyuya kalıyorlardı :)
Ve bunun gibi birkaç olay daha. Ama hepsi o kadar doğaldı ki. Bir an bile ahh bunlar çok klişe, sıradan, yapmacık demiyor insan. 

Filmimiz 2 saat sürüyor ama hiç sıkmıyor. Ben izlerken ne sıkıldım, ne de ileri aldım. Keyifle izledim. Sonu ayrıca güzel. Loong Li'ye bir kutu gönderiyor. İçerisindeki eşyaların üzerinde yazılanları okurken sürekli sırıttım. O derece hoştu.  
Bangkok Trafiğinde Aşk Oluşumu benim uzun zamandır beri seyrettiğim en kaliteli romantik-komedi film oldu. Ben film bittikten sonra ulaşım araçlarına binmek istedim. Hepsine birden hem de. Yarın 9'da dersim var. 30 dakikalık yolu 1.5 saatte gidiyorum o trafikte. Normalde nefret etmeme rağmen otobüsteyken aklıma hep bu film gelecek ve ben yüzümde hoş bir gülümsemeyle 1.5 saat yol gideceğim :) 



Siz siz olun bu filmden sonra ulaşım araçlarına daha sık binin. Belki hayalinizdeki kişiyle tanışırsınız. En azından otobüslere, trenlere daha hoş bir gözle bakacağınız kesin. 


PmS: Film Tayland'da 2009'da en çok izlenen film olmuş. Sonuna kadar hak ediyor. 
Ayrıca filmde benimde çok yaptığım bir oyunu yapıyor ikili. "O mu? Bu mu?" oyunu. 
"Katı pirinç mi? Sulu pirinç mi?" diyerek sorup duruyorlar. Ben de çok severim bunu ve yaparım. Li ile de benziyorduk biraz zaten. :) 

***



Yorum Gönder

0 Yorumlar