Banner

Siz İnsan mısınız ?

http://phoenixwoman.files.wordpress.com/2008/08/i_have_a_dream.jpg

Senelerdir üye olduğum bir forum var.Bloğu açmadan önceleri genelde internet başındayken vakit öldürdüğüm bir yerdi.Seviyordum da hani.Son bir senedir eskisi kadar aktif değilim.Zaten bir süre sonra sıkıldım işin açıkçası.Çoluk çocuk doldu etraf ve buna paralel olarak eskiden varolan kaliteli tartışma gibi ortamların yerini 'basit' kişilerin oluşturduğu beş para etmez konular ve yorumlar aldı.Bugün bir gireyim de bakayım ne var ne yok dedim.Forumun Güncel haberler katagorisine eklenen haber başlığı şu şekilde.

Fransa'dan çarşafa 750 euro para cezası 

Daha konuya tıklamadan yanda yer alan yorum sayısını gördüm ve tahmin ettim bu yorumları kimlerin yazdıklarını.Derken tıkladım ve girdim konuya.Bakayımda ne göreyim.Tahmin ettiğim kişilerden bir kaçı hemen 'kendilerince' yorumlamışlar haberi.Yukarıdaki başlığı tıklarsanız habere ulaşırsınız.Kısaca bahsedeyim haberden;Fransa'da kamusal alana çarşaf vb. kıyafetler ile giren kadınlara 750 euro bu kadınları giymeye zorlayan erkeklere ise iki katı ceza verilmesi istenecekmiş.Forumda yer alan haberin gerçek linkini verdim bu arada.Ne diyordum,he hemen damlamıştı 'onlar'.Ve çok modern,Atatürk'ün arzu ettiği 'çağdaş Türk insanı' profilinde yazılan yorumları gördüm !.

İlk yorum şöyleydi;

Kadın hakları açısından da böyle bir ceza şart. Bu vahşi görüntünün tüm dünyada engellemesi gerekli.

En iğrenç mesajı yukarıdaki yorumu yazandan beklerdim ama beklediğime nazaran daha hafif bir cevap gelmişti kendisinden.Merak ettim diğerleri neler 'döktürmüş' diye ve aşağıya doğru indirdim yandaki çubuğu;


hamam böceği gibiler

Yok artık dedim !.Bunu aklı yerinde olan bir insan yazamaz.İnsanları dış görünüşlerinden,giyim tarzlarından ve inançlarından ötürü bir yere kadar eleştirirsin eyvallah ama şu yukarıda yazılan şey bana bile koydu diyebilirim.Ki kara çarşafı bende onaylamayan bir insan olarak.İçimden baya bir söylenirken biraz daha aşağılara indim belki adam akıllı bir yorum görürüm diye ama aşağı indikçe atılan yorumların kaliteside aynı oranda aşağı iniyordu inanın.Bakın üstteki yorum alıntı yapılarak ne denmiş;

amuhahahah hamam böceği olsa iyi. mutant karafatmalar gibiler.

Evet dediğim gibi seviye aşağı indikçe paralel olarak hızlı bir düşüş içerinde dibe doğru ilerliyordu.Artık konu iyice bir dalga konusu halini almıştı.Bakınız;

haklısn kara fatma daha uygun oldu



Son yorum ise iyice faşizan bir anlayışla şöyle yazılmıştı;

çok ama çok ii olmuş, keşke kafasınıda kesselerdi


Şimdi size soruyorum;Bunu yazanlar hangi mantıkla ve hangi düşüncelerle yazdılar ? Bir insanı az önce saydığım nedenlerden ötürü bir yere kadar seviyeli bir şekilde eleştirirsiniz doğal hakkınız olarak ama şu yukarıda yazılan şeyler gerçekten akla mantığa sığmayacak şeyler.Benim şahsen okurken tüylerim diken diken oldu.Bu nasıl bir nefrettir,bu nasıl bir kindir anlayamadım.Yazıklar olsun diyorum ya ne halleri varsa görsünler.



http://csyasoo.blogspot.com/2010/01/siz-insan-msnz.html

Yorum Gönder

6 Yorumlar

Ness dedi ki…
İleri görüşlülüğü savunup ta geride kalanlar bunlar işte. Ben açıkcası artık bunları sorgulamıyorum, sürü psikolojisi bi yerde. Siz de boşa canınızı sıkmayın derim.
. dedi ki…
Ne yazık ki,ne olduklarından bihaber insancıkların bu tarz yaklaşımları her zaman olacak,çünkü düşünen değil,sürünen bir koyun topluluğu oldular.
Can sıkmamak mümkün değil belki ama, yine de fazla üzerinde durmayın bence, çünkü, böyle konuşsalarda ellerinden bir şey gelmez bunların.
ayse dedi ki…
"""Kadın hakları açısından da böyle bir ceza şart. Bu vahşi görüntünün tüm dünyada engellemesi gerekli.""
Bu yorumu yazanın insanlığını bırakın, aklından şüphe ederim ben. Demek ki o kadınları insan olarak da görmüyor. Benim özgürlüğümdeysen özgürsün demek istiyor. Özgürleştirme adı altında tek kalıp zihniyet denir buna. Haydi sudaki balıkları da özgürleştirsinler bakalım, hepsini sudan çıkartsınlar!!.. Bu saçma sapan yorumları yazan yaratıkları gördükçe şaşırıyorum.. Cidden bunlar insan mı(?)
çaylak dedi ki…
dediğiniz gibi basit düşünen zihniyetten başka ne bekleyebiliriz ki... çağdaşlığın kılık kıyafetten ibaret olduğunu sanan aslında kendileri geri kafalı olan insancıklar... ben acımak bir yana üzülüyorum onlara... başkasına saygısı olmayan insanın kendine saygısı olamaz...
ayşegül dedi ki…
ben şu anda 40 yaşında olan ama islamiyetle 25 yaşında tanışan biriyim..bütün tepkilere ve eleştrilere rağmen tesettüre girdiğimde aynı tepkileri almıştım.oysa tek sözüm bana Allah tan başka hiçbişey bana bu kıyafetleri giydiremezdi derdim..birşeyi yaşamadan anlayabilmek için ister empati deyin ister hoşgörü.bence insanlık sıfatlarına sahip olabilmek derim .bu arada inanmadan örtünmeye de kesinlikle karşıyım.iletişim çağında bilgiye ulaşmanın bu denli kolay olduğu bu çağda nolur okusunlar..ama elleriyle kitaba dokunarak...selam ve dua ile
csyasoo dedi ki…
@mutluysamnehos

O aciz yorumu yapan kişi bir 'erkek' ne yazıkki...