Banner

Günaydın Öğretmenim - khaos

siyah önlüklü ilk okul yıllarım geldikçe aklıma, bugünkü öğrencileri çok kıskanıyorum. rengarenk kıyafetler, cicili bicili üniformalar, güzel okul armaları, güzel kalemler, güzel çantalar..

düşünüyorum da, ben asıl şimdi ilkokulda olmalıymışım..

nedense, renkli kişiliğimi bastırırdı sanki o kara renkli ve tektip ilkokul önlükleri.

ben daha 80lerin ortalarında ilkokuldaydım.

o zamanlar özel okullar yoktu, ve ben hatırlamasam da, darbe günlerinin sonrasındaki acı ve umudun bir arada yaşandığı yıllardı.

devletin şeker fabrikalarının, adı da, şeker olan ilkokulunda okudum. şimdi biraz saçma geliyor.
şeker ilkokulu..

acaba "sen neden bu kadar şekersin" diyenlere bu yanıtı mı vermeliydim bilmem ama çok da şekerdi okulum.

ben pazar günlerinde o zamanlardan beri haz almam..

"tanrım, bugün bir an önce bitse de, sabah olsa, pazartesi olsa, okul açılsa.."
diyordum..

ilk aşkım sıra arkadaşım aytaç'tı..
ikinci aşkım ise neriman öğretmen..

bendeki keyfe bak.. okulda yanımda biri karşımda diğeri, iki aşkla yaşıyordum daha ilk okul zamanlarında..

belki ondan seviyorum hala pazartesilerini..

şimdi ikisi de ne yapıyordur bilmem.
öğretmenim yaşıyormudur onuda bilmem ama çok hakkı geçmiştir.

zira şans ki, ablam ile aynı öğretmene sahiptik.

öğretmenler 1 2 3 4 5 inci sınıflara kadar okutup sonra yine 1 den başlardı. ablam 5 e kadar aynı öğretmenle okudu. ben 1 e başladım ve onun öğretmeni benimde öğretmenim oldu.
vede ilk aşklarımdan biri tabiki..

bugün pazartesi,
yine ziller çalacak..
yine okul açılacak..
yine öğrenciler okul yolunu tutacak..

öğretmenler..
ah o güzel ve vefakâr öğretmenler..
zil çalacak ve öğrencileriyle buluşacaklar..
kimi zaman ders, kimi zaman gırgır, kimi zaman güzel okul anıları çıkacak günlerden..
bugün göreve başlayanlar olacak belkide öğretmenliğe,
heyecanlarına heyecan katılacak..

ben şimdi geçmişe her döndüğümde,
öğretmenime bakıyorum..
ağzımdan bir kaç cümle çıkacak oluyor..

gözüm yaşarıyor bazen,
kekeleyerek "neriman öğretmen"e sesleniyorum..
"olmadı" diyorum..
"olmadı öğretmenim.."

senin bana öğrettiğin hayat bilgisi,
bana uymadı, olmadı.
her defasında çaktım..
sen, karneme "pekiyi" yazdın ama
ben hâlâ geçemedim..

sahi,
bugün pazartesi..
günaydın, "öğretmenim"..

-khaos-

http://digitalkelebek.blogspot.com/

Yorum Gönder

0 Yorumlar