Banner

çocuklar mı gerizekalı?

karşı apartmandaki komşumuzun çocukları, alt kat komşumuzun çocuklarına "siz kürtsünüz gidin burdan!" demiş. karşı apartmandaki komşumuz da, anneme anlatmış bunu. "kızdım ben de hayriye abla, onlarla başa mı çıkılır vururlar ederler.."

çocukların yaşları 8-10 arası sanırım. o yaştaki çocuklar milliyetçilik duygularıyla coşup taşıyor. bunu ben de yapmıştım zamanında biliyo musun?

ilkokul beşinci sınıftayken, karşı sınıftaki hem de hemşerim olan bi çocuktan hoşlanmıştım. gidip de ona söylemedim tabi ki ama, onun benden hoşlanmadığı çok açıktı. başkasıyla da alakası yoktu çocuğun ama yine de kuyruk acısına benzer bişey oluşmuştu bende sanırım. aptal gibi çocuğa laf sokup duruyodum. kürt, kürt diyip aşağılıyodum. sesini çıkarmıyodu o da hiç. bi öğretmene söylese görücem ebemin örekesini ama, söylemedi.

ben o yaşta kürt olmak ne demektir onu bile bilmiyordum. nedir peki? bir ırktır, türklük gibi, araplık gibi, ve diğerleri gibi. ama o zaman ırkın ne demek olduğunu da bilmiyodum ki? kürt olmayı kötü bişey zannediyodum sadece, ne olduğuna dair en ufak bi fikrim bile olmadan.

neden öyle sanıyodum ki? babam milliyetçi olduğundan mı? bu fikri benimseyenler arasında olduğumdan filan mı? öyledir herhalde.. ben de farkında olmadan bunlarla beslenmişimdir..

işin orasında değilim zaten şimdi. çocukluğuma veriyorum çünkü, yaptığım mallığı hatırladığımda pişmanlık duyuyorum ama o zaman bilmiyordum insanların birbirine üstünlüğünün bunlarla olamayacağını.

hadi o çocuklar öyle diyor da, komşunun söylediğinde takılıp kaldım ben.. "bunlarla başa mı çıkılır?" abi adamları aşağılayan çocuk senin çocuğun, sen hala karşı tarafa b.k atıyosun..

garip vatandaşlarımız var. çok garipler.

Yorum Gönder

0 Yorumlar