* YAZARLARIMIZDAN SİZİN İÇİN SEÇTİĞİMİZ BLOG YAZILARI *

Önyargı


Ben anlamıyorum ya; neden bir şeye kızdığımız zaman, onunla ilgili olan her şeye önyargılı yaklaşırız? Bakmayın öyle de cevap verin. Yoksa bunu fark eden sadece ben miyim? Bence değilimdir,  bu konuda beni yalnız bırakmayın. Eğer sizi inandırmak zorundaysam bir kaç örnek bile yanımda olur benim. Mesela herhangi bir şehirden, başka bir şehre x firması ile yolculuk yapıyorsunuz. Ters bir şey oldu ve yolculuğunuz berbat geçti. Sonra kendi kendinize söylenmeye başladınız; ‘’bir daha asla bu x firmasına binmem’’ diye. Tamamda x firmasının diğer otobüslerinin suçu ne? Sen ağlamayı sevmiyorsun diye hiç kimse ağlamasın mı? Görmek istediklerimize öylece bakmak yerine, nasıl göründüklerini anlasak belki de bu kadar önyargılı olmayız. Sanki hayat sadece kendimizden ibaretmiş gibi yaşamak yerine, sahip olunan ya da sahip olmaya çalıştıklarımız anlamlarını bilsek ve önyargı denen o illet davranıştan biraz uzak kalmayı başarabilsek; bizden mutlusu olmaz.
  Bazen kendi kendime sövüyorum. Anlamlı anlamsız bir sürü saçmalıklarla dolu etrafım. Tamam, anladık Allah yarattığı her şeye bir görev ve yaşama amacı vermiştir. Sineklerin bile yaşama amacı olan bir dünyadan bahsediyorsak eğer, ben bu dünyada yaşamak istemediğimi dile getirmek isterim. Yanlış anlamayın sinekleri küçümsemek değil amacım.
  Sadece yoruldum…
  Pislik işlerden, onlarla ilgilenenlerden tamamen bıktım. Ben de x sineğinden şikayetçi oldum ve artık bütün sineklerin gözümde değeri kalmadı. 

Reklamlar

Bizi de Okusana ;) × +