* YAZARLARIMIZDAN SİZİN İÇİN SEÇTİĞİMİZ BLOG YAZILARI *

Güncellenen Keder

Su an birileri icin bir gecelik daha geri cekiliyor günes, baska birilerini isitmak icin belki de, belki de aydinlatmak ve belki de ihtisamina kapilan bir cift gözü daha kör etmek icin. 

Su an Bombay'da bir cocuk kapisinin yanindaki demirlerden tutarak ve yine o demirler üzerinde akrobatik hareketler yaparak , ayni zamanda da trenin yanindan gectigi direklere carpmamaya calisarak Yeni Delhi'ye gidecegi treni seciyor. 

Su an Sankt Petersburg'daki Hermitage Müzesi'nin ana giris kapisina vidalanmis bir dilenci , 214 numarali salonda Da Vinci'ye olan hayranligi iki saniye önce üc kat artmis olan bir turistten tek seferde 100 Ruble alip alamayacagini düsünüyor. 

Su an Viyana'daki Chelsea Musicplace adinda bir konser alaninda yüzlerce kisi Natasha Khan dan The Big Sleep'i dinlemek icin toplaniyor. Geri kalan yüzlercesi de The Big Sleep de dahil tüm sarkilarini dinlemek icin. Bat For Lashes'in. Ayni anda Eskisehir'de 21 yasinda üniversite ögrencisi , Samsun dogumlu Gizem ; Terme'yi özlemek eylemini ve Whats a Girl To Do'daki tavsan maskeli adami gizemli bulma eylemini ayni anda yapabilmenin karmasikligini yasiyor. Youtube denen internet sitesinde önde bir kadin bisiklet sürerek sarki söylüyor ve arkasinda dört tane hayvan maskeli adam ellerini saklatiyor, bisikletleriyle havada dönüyor ve akabinde kadinin arkasinda kayboluyorlardi. Natasha Khan'in arkasinda.

Su an Istanbul'da , sadece Sariyer , Sisli , Ikitelli ve Bagcilar'i saysak bile yüzlerce kisi torbanin icindeki tineri cigerlerine bosaltiyor, onlarcasinin agzi benzin kokuyor, onlarcasi da ayni sokakta oturdugu hemcinsten bir cocukluk arkadasiyla su ana kadar hic tatmadigi duygulari tadiyordu. Garipti onlar icin, tam da su an.

Su an Türkiye'de yüzbinlerce cocuk üniversiteye girebilmek icin gizli bunalimlar yasiyor, Amerika Birlesik Devletleri'nde yüzbinlerce genc devlete olan kredi borclarini nasil ödeyebilecegini düsünüyor,  Filistin'de yüzbinlerce cocuk babasini özlüyor, babasi olmadigi halde babasizliktan korkuyor,  Irak'ta onbinlerce bebek genleri bozuk olarak ve babasiz olarak doguyor, Cecenistan'da binlerce cocuk 16 yasinda babasinin tatilde degil de sehit oldugunu ögreniyor, Afrika'da yüzbinlerce cocuk migdesinin kendi zarini sindirmeye calismasina anlam veremiyor ,Avrupa'da onbinlerce cocuk istedigi binlerce istekten sadece bir tanesi yerine getirilmedigi icin agliyor. Su an dünyada milyonlarca cocuk kendisini 60 yasinda zannediyor ancak hala cocuk oldugunun farkina bi türlü varamiyor.

Su an ben bunu daha fazla uzatmak istemiyorum. Bu hayati, bu parmaklari, bu dünyada bana ait oldugunu düsünerek yanildigimin farkina varamamama neden olan hicbirseyi. Su an Allah'i görmek istiyorum. O'nla konusmak istiyorum. Dertlerimi anlatmak istiyorum. Beni neden yarattigini sormak istiyorum. Yalanim yok isyan etmek istiyorum. Yalanim yok götüm yemiyor. Yalanim yok inanmak, mutlu olmaya yetmedi bi türlü, yetiremedim.

Metronun bu durakta durmasindan rahatsizim su an. Kapinina acilmasindan, insanlarin binmesinden ve daha önce binmis olanlarin da inmemesinden rahatsizim. Benim bindigim treni mi bulmustu hepsi? Sesten rahatsizim. Kalabaligin iki yüzlülügünden rahatsizim. Icinde kendinden daha büyük bir yalnizligi barindiran kalabaligin iki yüzlülügünden, politikliginden ve siirselliginden rahatsizim. Ugultulu insan seslerinin melodikliginden ve samimiyetinden rahatsizim. Dilencinin sonradan diktirdigi ic cebinde bir yillik harcligimdan daha fazla para tasimasindan ve önümdeki Türk'ün dört parmagiyla götünü kasimasindan da rahatsizim. Su an anadilimdeki her kelimeden, her kuraldan ve her sarkidan rahatsizim. Su an saclarimin üc hafta öncekinden kisa olmasindan rahatsizim. Su an saclarimin bes yil öncekinden uzun olmasindan rahatsizim. Su an kilisenin can sesinden ve önümden gecen Alman'in bira kokan nefesinden rahatsizim. Su an Yunus Emre'nin bahsettigi nefsimden rahatsizim. Su an sadece sigarami icmek istiyorum. Reumanplatz'taki Manathan'a ya da Karlsplatz'taki Bulgar kerhanesine gitmek istiyorum. Ben su an, bir bombayi tamamlamak üzereyim derken bir bombayi bitirdim. Ilk bombami. Gövdemden söktüm, bir tornavidayla kafatasimi deldim ve o deligi iyice genislettim. Icine bombayi koydum ve fitili beynimin arka tarafina yerlestirdim. Sonra kafatasimdaki boslugu elektrik bantiyla kapattim.

 Fitilin bulundugu yer malum. Gecmisimi hatirladigim an tüm dünyanin tozu kalkacak. Bu insanliga vermek istedigim bir mesajdir. Ya gecmisin kancasi yanagimi kanatmadan yasarim ya da yasamam. 
 
-
 

Reklamlar

Bizi de Okusana ;) × +