* YAZARLARIMIZDAN SİZİN İÇİN SEÇTİĞİMİZ BLOG YAZILARI *

[1mk] Gündüz İstanbul'un Olursun..Gece De..

Oda da onu beklerken kendi korkularımı yenmeye çalışıyorum. Neredeyse altı ayımı aldı onu bulmak. Ona sarılıp bırakmamayı öyle çok isterdim ki! Ama buna cesaretim yok. Hiçbir zaman da olmayacak..
Ve işte tam karşım da! Kızıl saçları, mavi gözleriyle benim odamda. Utanıyor mini eteğinden çekiştirip duruyor. Dudağında ki kırmızı rujunu da elinin tersiyle siliyor. Banyoya gitti sanırım yüzünü yıkıyor. Şimdi öyle narin görünüyor ki. Yanlış bir şey söyleyip onu kırmaktan çok korkuyorum.
Yanına uzanıyorum. Saçlarımı okşamasına izin veriyorum. Bir eliyle de elimi tutuyor. Şu anda Mutluluğun tarifini sorsalar bu koku derim. Öyle güzel ki ama bitecek birkaç saat sonra bu koku gidecek. Gerçek yine yüzüme vurulacak. İstemiyorum ama öyle olmalı. Ne kadar öyle kaldık bilmiyorum ama bitmesin(di).
Sonra bana bir masal anlat dedi.
-          Ben masal bilmem ki hiç! Üstelik hiç dinlemedim ve biliyorum ki sen masalların içine saklanan kahramanlardan değilsin. Kahraman(ım) değilsin!
-          O zaman bana İstanbul'u anlat hadi.
-          İstanbul başında Ah durur hep. Ah İstanbul. Gündüz İstanbul'un olursun. Boğaza karşı başlamalısın güne. Çayını Salacak ta içmelisin. Yedi tepenin yedisinde de bir söz bırakmalısın. Sözlerin duyulmalı her sokak başında. Camiler de bırakabileceğin duaların olmalı. En ihtiyacı olanlar için. Yalanları köprü altından atmalısın. Denizin dibini daha çabuk boylasın diye. Kâbuslarını da gemilere salmalısın boğazdan. Karnını doyurmak için Eminönü nü seçmelisin. Saraylara da az da olsa uğramalısın öyle ferahtır ki kendini bir prens olarak düşünmekten alıkoyamazsın. Üsküdar da soluklanmalısın! Hüzünlenmiştir şimdi İstanbul yağmur yağıyordur. Her ev başına ayrı bir hüzün! Canın yanmasın ama onu da üzüyorlar işte belki ben belki biz belki de hepimiz! Ve en sona saklamalısın Galata Kulesi ile Kız Kulesini..
-          "Ben sıvaları dökülen galata kulesi, sen dalgalar arasında kız kulesi" öyle diyordu şair sen söylemiştin.
-          Evet, benim için çok farklılar. Kız kulesine karşı galata kulesi –galata kulesine karşı kız kulesi.
Bu nasıl anlatılır bilmiyorum herkes sever ama benim için başkadır. Galata da taşların arasına sıkışmış hayatları bulursun. Kız kulesinde saklı kalanları bulursun çünkü insanlar en sevmediklerini denize bırakır!
Kapı çaldı
Sesim kısıldı! Küçüldüm!küçüldüm!küçüldüm!küçülttüler !
Kapıdaki adam seslendi. Dışarı çıktı elinde 5-6 yüzlükle. Geri geldiğinde artık orada duramazdım.
Kimse senin kadar cömert davranmıyor.
-          Ben
-          Şişşşş konuşma lütfen ben hikâyemi tamamlar giderim! Gündüz İstanbul'un olursun ya hani
-          ..
-          İşte gece de İstanbul'lu(ların) olursun!

Bir kapı sesi yine kaybettim masalın kahramanı olamam…


--
12/16/2010 04:34:00 PM tarihinde Ruhumun Cesareti tarafından 1mk adresine gönderildi

Bizi de Okusana ;) × +