* YAZARLARIMIZDAN SİZİN İÇİN SEÇTİĞİMİZ BLOG YAZILARI *

Kredi mi? Buluruz Bir Kılıfını!!

''Ey iman edenler! Allah'tan korkun ve artık faizin peşini bırakın, eğer gerçekten müminler iseniz'' (2:275)

''Fâizin her çeşidi kaldırılmıştır, ayağımın altındadır. Fakat aldığınız borcun aslını ödemek gerekir. Ne zulmediniz, ne de zulme uğrayınız. Allah'ın emriyle bundan böyle fâizcilik yasaktır. Câhiliyetten kalma bu çirkin âdetin her türlüsü ayağımın altındadır. İlk kaldırdığım fâiz de Abdülmuttalib'in oğlu amcam Abbas'ın fâiz alacağıdır.''(Veda Hutbesi )

   İnsanlar  kafasına takılan şeyleri sorup öğrenme ya da yazma hakkına sahip sanırım...Benim de aklımı sürekli meşgul eden bir şey var..Faiz konusu..Allah(c.c.) ve Rasulü  Hz.Muhammed (s.a.v.)'in kesin bir dille yasakladığı bir şeyi biz nasıl alabilir/yiyebiliriz..Ve bunu yaparken ''Haram olduğunu biliyorum ama alıyorum, yiyorum'' demektense yaptığımız yanlışı mantığa bürümeye çalışıyoruz...Ev ,araba ya da yeni iş kurmak için kredi çekilebilir mi ? Geçen gün Kanal7 de Cevat Akşit hoca içerisinde kredi kelimesi geçen hiç bir şey caiz değildir dedi...Artık hangi hocaya inanacağımızı şaşırığımız  bir devirde ben Cevat hocaya hak verenlerdenim...Eğer ki Efendimiz(s.a.v.) bize buna yasakladıysa bunu hiç bir mantığa bürüme hakkımız yoktur...Ben öyle öğrendim, öyle biliyorum, böyle  inanıyorum..

  Eee peki krediyle ev ya da vasıta  ihtiyacının karşılanmasına fetva veren insanlar sizden daha dindar insanlarsa ne yapabilirsiniz..? Tabi ki hiç bir şey yapamazsınız, yapabileceğiniz en iyi şey blogda yazmak olur :) İnsanları anlamaya çalışmaktan vazgeçeli çok oldu ama din konusunda bu kadar rahat mantıksal (menfaati ) cümleler kurmalarını da hayretle izliyorum..Yapabileceğim bir şey yok..Ev sahibi olmak için başka yol yokmuş...Peki insanın aklına şu geliyor ''Bu dünyada herkesin evi olacak diye bir kural mı var?'' Evi bırakın yiyecek ekmeği olmayan müslümanların olduğu bir dünyadan bahsediyoruz...

  Aczini, haddini bilen biri olarak çok mu yanlış düşünüyorum ? Kur'anın ve Peygamberin yasakladığı bir şeyi yaparken ,günah olduğunu bilerek ve kabul ederek yapmaya devam etmek başkadır ,bu yasağı kendi mantığımıza uydurarak çiğnemek çok başkadır...Yoksa yanılıyor muyum? Bilgisi olanlar yorumlarda açıklama yaparlarsa sevinirim..

Bizi de Okusana ;) × +