Volkan Konak Ve Ses Kirliliği - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

6 Temmuz 2010 Salı

Volkan Konak Ve Ses Kirliliği


“Ben saate göre müzik yapmıyorum, mekan benim olsa devam ederdim denizden gelip ses ölçelenleri denize atıp, aletlerini de bir yerlere yerleştirirdim. Bu yasak devam ettikçe bir daha Kuruçeşme’ de sahne almayacağım, beni mazur görün bu duruma getirenler utansın” Volkan Konak

Gündemde kalmak ve gündeme gelmek için boş konuşmayı adeta gelenekselleştirmeyi adet haline getirdi şarkıcı Volkan Konak.

Her konser verdiği yerde ne yapıyor ediyor, önceden planlıyor mu yoksa o an aklına mı geliyor bilemiyorum ama çok gereksiz cümleler kuruyor bence.

Sen Kuruçeşme de paraları cebine indireceksin diye, çevreni rahatsız etme gibi bir hakkı nereden buluyorsun.

Ses ölçen aletleri, ses ölçen insanların bir yerlerine yerleştiririm gibi terbiyesizce konuşmayı kendine yakıştırabiliyorsun. Sokak kabadayılarının çoğu bile artık bu tür konuşmalardan vazgeçerken. Her fırsatta kendini ilerici ve demokrat diye tanımlamaya çalışan bir şarkıcının (onlar kendine sanatçı diyorlar) bu tür konuşmalarıyla birilerine şirin gözükebilir ama ayıplayan insanların çoğunlukta olduğunun da farkına varması lazım.

Olaya sadece İstanbul’un boğazındaki Kuruçeşme semtinin gözlüğü ile bakmakta ne oluyor sonra.

Bu ses kirliliği denen şey en çok da Anadolu’nun şehirlerinde ve ilçelerinde daha çok yaşanıyor.

Kendini bilmez işletmelerin sokak aralarındaki açtıkları sözüm ona eğlence merkezlerinde ki müziklerin o çevrede ikamet eden insanları nasıl rahatsız ettiğini biliyor mu acaba sayın Volkan Konak. Kendisi bir saat şarkısını söyleyip sessiz evine çekip giderken, orada oturanların bunu senenin altı ayını hatta senenin her gününü böyle yaşadığını bir düşünse bir empati yapmaya kalksa böyle konuşmazdı sanırım.

Yaşlısı mı var,

Çocuğu mu var,

Hastası mı var,

Bunları düşünen biri zaten böyle konuşmaz. Hadi diyelim hiç biri yok, herkes gayet sağlıklı, sen ve çıktığın işletmenin sahibi paraları cebe indirecek diye ben niye senin iğrenç gürültü kirliliğini çekmek zorunda kalayım. Adam gibi sesini duyabileceğin kadar aç sabaha kadar ne söyleyeceksen söyle.

3 yorum:

  1. bir volkan konak şarkıları seven olarak,yazdıklarınızı alkışlıyorum.hem insanlık mesajları vereceksiniz,hem sosyal mesajlar vereceksiniz,hem de söylemlerinize ters şeyler adına konuşacaksınız.ortaokulda ahlak dersinde konu özgürlüğe değmişti.öğretmenin şu söylediği sözün üzeri beynimde hiç toz tutmadı "başkasının özgürlüğünün başladığı yerde sizin özgürlüğünüz biter"

    YanıtlaSil
  2. Haklı bir eleştiride bulunmuşsunuz.Zaten Volkan Konak'ın her şeyin doğrusunu ben bilirim tavırları sıktı artık.

    YanıtlaSil
  3. Chyrkyn ve Mai,

    Yorumlarınız için teşekkürler.

    Uğur Erhan

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar