Bu idam mahkumlarını hatırlıyormusunuz başbakan ? - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

27 Temmuz 2010 Salı

Bu idam mahkumlarını hatırlıyormusunuz başbakan ?

Ali Rıza Dizdar, yalnız avukat kimliği ile değil, sivil toplum örgütlerinde verdiği mücadele ile de tanınıyor.
Çağdaş Hukukçular Derneği’nde bir dönem başkanlık görevini de yapan Dizdar, idam cezalarına karşı uzun yıllar mücadele etmişti.



İdam mahkumu ailelerle birlikte siyasi partileri dolaşarak idama karşı destek isteyen Dizdar, o günlerde yani 84/86 arasında Refah Partisi İl Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı da makamında ziyaret ederek destek istemişti.


Ali Rıza Dizdar Odatv’ye o gün Erdoğan ile aralarında geçen diyaloğu anlattı.


Dün 12 Eylül döneminde idam edilenlerin son mektuplarını okuyan Erdoğan, o dönem Dizdar’ın idama karşı destek talebine şöyle cevap vermişti: “Hayır efendim ne demek idam cezalarının kaldırılması haşa idam cezalarının kaldırılması söz konusu değildir. Bu idam cezaları kalkmaz, biz kısmet olur iktidar olursak Fatih Sultan Mehmet Kanunlarını getireceğiz. Düzenin kurulması için idam cezalarının devam etmesini sağlayacağız daha da artırarak”.


İdam konusunda çok hassasım ama başbakanın bu yalanını insan olarak benim kabul etmem mümkün değil. Bari yalan söylemeseydi, idamlar için timsah gözyaşı demeyeceğim idam cezasının kaldırılmaması için uğraş veren bir insanın bu ağlama krizinin arkasındaki sahtekârlığı anlamış değilim. Bu konuda hiç sakin olamıyorum, öfkeliyim.


Evet tayyip efendi ne diyeceksiniz şimdi,nasıl kandıracaksınız bu milleti,ağlamak bir insani duygudur  ama bunu herkes beceremez heleki sizler gibi koro halinde,yazık be, gerçekten yazık,size inananlara üzülüyorum şimdi,saltanat uğruna ne hallere düşüyorsunuz...

2 yorum:

  1. rte nin ağlaması duygu patlamasından başka bir şey değil.rte nin idama karşı olduğunu düşünmüyorum.dile getirilenler haksız yere idam edilenler...bir ondan bir bundan mantığı ile idam mı olur?

    YanıtlaSil
  2. Bir ordan bir burdan mantığına hepimiz karşıyız,benim itirazım artislik yapanlara,bir insanın özüyle sözü bir olmalı.
    Erdoğanla aynı yaştayım ve o günleri tüm şiddetiyle yaşamış biriyim,erdoğanın haksız yere idam edilenler umrunda bile değil eline tutuşturulan mektupları okudu sadece,okudu diyorum çünki daha önce bu şahısların adını bile hatırladığını sanmıyorum,sevgili arkadaşım ben bunları bu çocuklar asılırken zafer çığlıkları atarken izledim,gerisinin bir önemi varmı?
    Saygılar.

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar