vatan sağolsun da... - Bir milyon kalem

Bir milyon kalem

Blog yazarları topluluğu

20 Haziran 2010 Pazar

vatan sağolsun da...




yoktum,bir haftadır...yoktu bilgisayarım da yanımda.
döndüğüm gün yine ölümler,yine şehitler,yine bildik söylemler,yine "vatan sağolsunlar".
bir karakol baskın yiyebiliyorsa hala...
hani taciz ateşini anlarım,atarlar,kaçarlar.
yok! saatlerce çatışılınıyor.ve önce 8 , sonra 10 can,yaralılar cabası.öldürülen köpek sayısı 12.cinsleri belli değil,kırma.kimi pitbulldan kırılmış,kimi kanişten,kimi terrierdan,ama köpek sonuçta.neyse...bu kısım böyle gider.
televizyonda izlediğim baba,oğlum 15 günlük askerdi diyor.yani silah tutmaktan,silahı tanımaktan bir haber(sonuçta sivilde herkes atış poligonlarında görevli değil).köpekler ise,silahla yatıyor silahla kalkıyor,işleri o.işleri silahla yani.dağda kağıt kalemi ne yapsın.önüne bir tas yemek koyulursa onu yiyecek,ayağına mekapları çekecek,sırtına da silahı alıp o dağ senin,bu dağ benim dolaşacak.ve bu şerefsizlerin herşeyi silah olduğundan,silahı iyi kullanmayı öğreniyorlar.içlerinde 20 senedir silahla yatıp kalkanı var.bizim asker 15 gün olmuş oraya gideli.acemi birliği 45 gün etti,2 ay.acemi birliğinde kırıkkale ile ateş ettiyse ne mutlu(!).kadro birliğinde g3 vermişlerdir eline.tetiğin nerede olduğunu öğrendiyse o zamana kadar iyi.askere gidene kadar ne işle uğraşıyordu Allah bilir.silah üreticisi değildi sanırım.bu adamları,o silahla yatıp kalkan köpeklerle çarpışmaya gönderiyorlar.askerlikten uzak olanlar bilmezler,silahla haşır-neşir olduğun kadar iyi vurursun.üçgen atışı yaptırıldıktan sonra mevziye çıkıp köpek vurman zor olur,ama onlar,geceye,silaha,atışa alışkınlar.karakollar özel kuvvetlerle donatılmadıktan sonra,bu baskın haberlerini çook okuyacağız,duyacağız.sonra da "vatan sağolsun" diyeceğiz.ateş düştüğü yeri yakmıştır bir kere...
hilali tutan oğlum,hilalin üst kısmının alt tarafında kalan kızım.birileri,birilerinin yerini dolduracak,ama dedim ya ATEŞ DÜŞTÜĞÜ YERİ YAKTI...

4 yorum:

  1. Br kaç saat önce bir yazı yazdım. Askeri birliklerde özellikle komando birliklerinde motivasyon zayıflığı var. Aske olan adam annesine veda ederken, anne şehit olmaya gidiyorum diyor.

    İşte o zaman ateş düşmeye başlıyor ve daha düşmeden yakıyor.

    Askere öl emri veriliyor Vatanı korumak için yaşa emri verilmiyor ki.

    Vatan sağ olsun! evet sağ olsun da mehmetçiklerimiz ölürse vatanı kim sağ kılacak.
    Ben anlamıyorum. Askerlik yapmış her türk genci çıkıp oradaki motivasyonu anlatmalı.

    o bahsedilen köpeklere yaşa ve öldür emri verilirken, bizim askerlerimize ölmeden dönme emri veriliyor ölmek bizim ülkemizde kahramanlık ya. bas mayına öl kahraman ol.

    Bu kadar basit olmamamlı arkadaşlar olmamalı.

    YanıtlaSil
  2. dogru söyledin ates dustugu yeri yakiyor.

    YanıtlaSil
  3. yazılacak o kadar çok şey var ki aslında.o sahalarda geçmişte(şimdiki durumu nedir kestiremiyorum) rant döndüğü için,ordu içindekiler de rantın parçasını teşkil ediyorlardı(hepsi değil tabi).şunu duyduğumda şok olmamıştım ama "hadi ya!" dediğimi hatırlıyorum.elazığ dan bir müşteri ile oturmuş konuşuyoruz,zaman;hani kışın,karda ırak ın kuzeyine operasyon yapmıştık ya o zaman.müşteri tunceli ye girerken pkk ya haraç verdiklerini,sadece o dönemde rahat ettiklerini söyledi.ben "ya orası başka bir ülke mi?" diye zarflamak için soru sorduğumda "YA GARDAŞIM,PAŞA HELİKOPTERİNDE EROİN TAŞIRSA BU PKK BİTER Mİ?" demişti.yani oranın bu tür gerçekleri var.daha önceleri çok farklı hikayeler duymuştum,hele asker olduğum dönemlerde...bu en abartılı idi.ben buna inandım mı? MAALESEF İNANDIM,EVET!

    YanıtlaSil

Lütfen düşüncelerinizle katkıda bulunun.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar