SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Çok Bilirim Sendromu..

Bazen insanların çok bilirim sendromu'na yakalandıklarını düşünüyorum.

Gereksizce etrafındaki insanların hayatlarına yapılan müdahaleler, itirazlar, eylemler..
İnsanların yaşantılarına yapılan istemsiz müdahaleleri sevmiyorum ben. O insanın senin vereceğin bilgiye/fikre ihtiyacı varsa bir şekilde söylersin zaten. Ama yok "o şöyle olmaz", "bu böyle olur", "illaki ben bilirim/benim dediğimi yap"...Gerek yok bukadar tantanaya.
Herşeyi ben bilirim havaları, benim dediğim doğrudur tripleri..
Yap-ma-yın şunları...


Sizin bildiğiniz elbette en doğrusu olabilir, ama insanların tercihlerine burnunuzu sokmayın. Anlatın/ifade edin fikirlerinizi, ama bırakın tercihi o yapsın. Kimseyi tercihleri konusunda yanılgıya düşürmeyin. Bu tarz şeyler geri dönülmesi mümkün olmayan hatalar yaptırabilir(evlilik...), dönülsede büyük izler/yaralar bırakır. Ki bunu kimse yaşamak istemez...


Deriz ya bazen "aman ne halin varsa gör." :) Evet bunu bile yapabilirsiniz. Anlatın, illaki benim dediğim diyorsa bırakın o şekilde yapsın. Bazen sonuç kötü de olsa denemek isteriz, sonucu kendimiz görmek isteriz...

Etrafınızdakileri(arkadaşınız,çocuğunuz,ailenizden birileri) tercihlerinde zorunlu bırakarak, ömür boyu mutsuz olmalarına vesile olmayın. . .

Söndürmeyin mutluluk balonlarını. . .

Eğer kendi hikayemi yazacaksam; bırak elimi..! Kalemi yanlız tutmalıyım ...