* YAZARLARIMIZDAN SİZİN İÇİN SEÇTİĞİMİZ BLOG YAZILARI *

Amerikan Traşı Merakı


Geçenlerde t-shirt felan almak için Ada'ya gittim.(Burada Sakarya Merkeze Ada denir ve muavinler de kalkmak üzere olan Minibüsten "Adabazaar" diye nara atar) Neyse fazla uzatmıyorum direk konuya girmenin konuyu ne kadar okunaklı kılacağını düşünerekten.Hemen hemen hepsini gezdik,Seven Hill,Lescon,Rodi Mood,Defacto... Sanırım o an Defactodayız(Çoğul eki var evet farkettim).Çocuğun biri annesinin bacağına sarılmış mağazanın fayanslarında depiniyo.Yok yok ağlama felan değil,boğa gibi bildiğin.Sonra küçüklüğüm felan geldi,tüm çocukların küçüklüğü de peşinden sürüklendi girdi zihnime ve başladım düşünmeye.


Evet böyle bir zevkimiz vardı.Fayanslarda kaymak gibi,hızlanıp buzda kayar gibi kayardık.Sonra otomatik kapılar.Onlar çocukların birey olarak toplumun bir parçası olduklarını ilk ıspatlayan şeylerdi.Büyükler için bişey ifade etmeyebilirlerdi ama bir çocuk için metafizik ve düşünsel anlamda varlığının madde olarak ta desteklenmesi demekti.Annem beni seviyor o halde varım,babam beni seviyor o halde varım,ya da düşünüyorum o halde varım gibi soyut kanıtlardan öte "Kapı benim için de açıldı,o halde harbi ben varım" diyerek düşünemeyen bir makina tarafından varlığı kanıtlanmış olmanın mutluluğunu yaşayabilir.Neyse otomotik kapıyı da geçelim.Bir de her çocuğun vazgeçilmz merakı "Amerikan Traşından" bahsedeyim.

Biz değiliz ki :)

Neden böyle bir merak var nerden bulaştı bize ya da neden adı amerikan traşı bilmiyorum.Ama bir gerçek var ki o da bu traşın bir çocukluk merakı olduğudur.Amerikan traşı olmuş bir çocuk okulda binbir türlü hınzırlığı yapabilenler kulübüne kabul edilmiş demektir.Artık etrafta saf,salak,uysal bir çocuk olarak dolaşma dönemi bitmiştir.Mutlaka çeşitli planlar peşinde olmalısın,bir ağacın gövdesinde mahallenin kötü insanlarından intikam almak için kuracağın tuzakları,boyaları,ipleri vs saklayacağın küçük bir klüben olması gerektiği fikrini en güvendiğin arkadaşına açmalısın.Okuldan arta kalan zamanlarda bisikletle gazete dağıtmak dünyanın en prestijli olayı haline gelir bir anda.Tabi şuraya kadar anlattıklarımdan anlamış olmanız gerekir ki çocuk bunları televizyondan öğrenmiştir.Amerikan traşlı çocukların kahramanlık hikayeleri vs ile büyürken çocukların neden böyle bir merak içinde olduklarına anlam verememek,anlam verilemeyecek şeyin ta kendisidir.


Bahçemiz Burası işte :) Onlar da kayısı ağaçlarımız.. (Malatya)

Ben bunları yaşadım mı?Hayır bu kadar abartılı değil.Evet bende de vardı bu merak,bir ağaç evim olsun istedim,ama tuzaklar kurayım felan düşünmedim,okulda bin bir türlü hınzırlık yapabilenler kulübüne hiç üye olmadım,zaten en fazla iki kez bu şekilde kesmiştirim.Exantrik planlar yaptım mı :) bi kere güzel bi şaka yapmıştım :) Filmlerden etkilenmedim ama.Çocukluğum bir kasabada geçtiği için hatta hala aynı yerde yaşıyorum,böyle bahçe bayır dere tepe dağ herşey var,ağaçlar arasında yollar,koca incir ağaçlarından mağaralar ve daha neler neler...Neyse ben bir keresinde bir kağıda plan çizdim işte,sonra bunu yaktım kenarlarını eskittim iyice,o plana uyarak gidip,eski paraların,boncukların vs olduğu kutuyu o plana göre bir yere gömdüm.Sonra sözde hazine haritasını da bir çubuğun ucuna takıp,takılı olduğu kısmını toprağa gömdüm,tabi haritayı gömdüğüm yer birazdan beraber gezerken geçeceğimiz patikanın tam ortası :) Neyse toplandık 5 6 arkadaş çıktık gidiyoruz.Sonra oraya gelince arkadaşlardan biri yolun ortasında duran çubuğu çekti çıkardı.Sonra işte ne bu felan :) Ben de şaşırıyorum :) Oyunculuk süper :) Hadi gidip bulalım diyen ben olmadım.Ben de gittim peşlerinden.Bunların heyecanını görmenizi isterdim.Adımlama safhalarını.Yanlış yeri eşmeler felan. :) Çok komikti.Ben karışmıyorum tabi.Neyse sonunda buldular.Buldukları anı düşündükçe hala gülerim.Tabi kutudaki şeyler her ne kadar güncel ıvır zıvır olsa da bunlara farklı görünüyo.Değer biçiyolar boncuklara. :))) İyice tadını çıkardıktan sonra anlattım gerçeği :)) Hayal kırıklığı yaşamalarına rağmen iyi bir hatıra olduğu için herkes memnundu.İyi ki yapmışım yani.Bak anlatacak bir hikayem var en azından :)


Neyse yeter bu kadar.Görüşürüz yine.Buralardayım.Size de iyi günler amerikan traşlı çocuklar.Yankee mi demeliyim yoksa size :)

Bizi de Okusana ;) × +