* YAZARLARIMIZDAN SİZİN İÇİN SEÇTİĞİMİZ BLOG YAZILARI *

Süt İzni Reformu

Sabah 5:30da Cine5'te ( o saatte tv başında işim ne hiç sormayın :)) bir baktım "Anne Olunca Anladım" var. Hatta konu da emzirme reformu.. Harika! Sanırım yavaş yavaş bu konu günyüzüne çıkıyor, bu demektir ki yakın zamanda bir reform yapılacak. Ben çok umutluyum kendi adıma.

Bakanlık ısrarla "6 ay sadece anne sütü" derken, uygulamanın bununla çelişmesi ve çalışan annenin 3-4 aylık bebeğini bırakarak çalışmaya dönmek durumunda kalması birbiriyle örtüşmüyor. Bunun yanında, program sunucusu doğum sonrası işten çıkarıldığından bahsetti. Malesef böyle durumlar da mevcut. Oysa hiçbir yasal tutanağı yok bu durumun...

Bir konudan da ben bahsedeyim yeri gelmişken. Hepimiz süt iznini, doğum iznini biliyoruz. Ama birçoğumuz hamilenin haklarından habersiziz. Mesela bir hamilenin günde 7,5 saatten fazla çalıştırılamayacağını biliyor muyuz? Veya gerekirse hamilenin üzerindeki yükün azaltılması amacıyla görev değişikliğine gidilebileceğini, ama bu değişiklikten dolayı herhangi bir maaş vb. haklardan ödün verilemeyeceğini...

Bugün, umutluyum... Geç olsa da güç olmasın diyorum. Çalışan annelerin hakları uygulamaya da geçsin. Yeterli olmayan durumlar için düzenlemeler yeniden gözden geçirilsin. Benim gönlüm öyle şeyler istiyor ki, birçok avrupa ülkesinde olduğu gibi, çalışan anne doğumdan sonra home-office çalışabilsin. Ya da işini part-time devam ettirebilsin.

Bu konuda blog yazıları yazarsak, belki sesimizi duyurabiliriz. Blog yazılarımızdan esinlenen reklamları bile gördük öyle değil mi? Yani okunuyoruz, izleniyoruz, birşeylere yön verebiliyoruz. Birlik olup konunun üstüne gidersek herşey daha çabuk yayılır, daha çabuk gelişir. Umarım bir an önce gerekli düzenlemeler yapılır.

Sevgiyle kalın...


Bizi de Okusana ;) × +